کدخبر : 12321
یکشنبه 7 مارس 2021 - 10:05
فاقددیدگاه
چه کسی استاندار ایلام می‌شود؟موضع نمایندگان استان چیست؟

هیچکدام از نمایندگان موافق حضور حبیبی معاون استاندار قزوین نیستند!!

این روزها یکی از داغ‌ترین خبرهای محافل و رسانه‌های استان ایلام بحث انتخاب استاندار است که بعد از رفتن سلیمانی‌دشتکی به خوزستان، در تب و تاب انتخاب استاندار جدید است.

جامک: تاکنون گزینه‌های مختلفی برای این حوزه مطرح شده است که در این بین به دیدگاه سه ضلع مهم در این انتخاب: نمایندگان استان، دولت و وزارت کشور و رسانه‌ها پرداخته شده است.

۱) دولت: نگاه دولت و وزارت کشور بیشتر انتخاب یک گزینه غیربومی و عمدتا از بدنه مدیران میانی وزارت‌خانه یا معاونان استانداری‌هایی است که سابقه استانداری ندارند و عمدتا در تلاشند در ماه‌های پایانی دولت استانداری را در رزومه یکی از این مدیران ثبت کنند.

۲) رسانه‌ها: برخی از کانال‌های تلگرامی که فضای استان را مناسب ورود چهره جدید با توجه به ماههای پایانی دولت نمی دانند، ترجیح می‌دهند “محمد نوذری” سرپرست فعلی، که در رزومه اجرایی وی فرمانداری شهرستان «اردل» و معاونت سیاسی ایلام دیده می‌شود، به عنوان استاندار جدید منصوب شود.

۳) نمایندگان استان در مجلس: طبق شنیده‌ها از همان ابتدا تاکید نمایندگان روی انتخاب یک استاندار بومی بود که تلاش‌هایی جهت افراد با سابقه استانداری مانند دکتر زینی‌وند استاندار کرمان یا کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و افرادی مانند دکتر ایوب درویشی و حشمت عسگری؛ معاونین استانداری اصفهان و تهران داشتند.

همچنین اذعان دارند اگر تصمیم دولت بر انتخاب گزینه غیربومی و از میان معاونان استانداران باشد، بدون تردید “محمد نوذری” مناسب‌ترین گزینه به دلیل آشنایی با فضای استان دانسته و حتی حمایت خود را اعلام کرده‌اند.

ضمن اینکه انتشار اخبار دال بر حمایت نمایندگان استان از گزینه‌ هایی مانند حبیبی (معاون استاندار قزوین) کذب محض است و این مورد توسط علی اکبر بسطامی یکی از نمایندگان حوزه شمالی به کلی رد شد.

ضمنا به چهره‌های مختلف سیاسی و رسانه‌های محترم هم توصیه می‌شود در شرایط فعلی که استان ایلام بیش از همیشه نیازمند وحدت و همگرایی است از شایعه‌سازی، گمانه زنی و تولید مطالب براساس شنیده ها و بیان مطالب تفرقه‌آمیز خودداری شود. نباید فضای چند قطبی بین نمایندگان و مسئولین ارشد استان ایجاد شود.
خوشبختانه با تصویب بودجه مناسب در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس و تعامل سازنده با دولت در ماه‌های باقیمانده شاهد انجام کارهای اثرگذاری در حوزه توسعه استان باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.