کدخبر : 12301
چهارشنبه 3 مارس 2021 - 20:25
فاقددیدگاه
تلاش برای رفع مشکل دیگران انسانها را به تعالی می رساند

جشن نیکوکاری نقش مهمی در ترویج نوع دوستی داشته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تلاش برای رفع مشکل دیگران خصوصاً اقشار ضعیف و نیازمند، انسانها را به تعالی می رساند.

حجت الاسلام کریمی تبار در دیدار با تعدادی از مدیران و کارکنان کمیته امداد استان ایلام که در آستانه هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد صورت گرفت بیان کرد: یکی از مشکلات دنیای سرمایه داری در جهان امروز این است که افراد اغلب برای رفع مشکلات خود و انباشتن به دارایی های خود تلاش می کنند و چندان به فکر دیگران نیستند.
وی افزود: خوشبختانه در کشور ما حس نوعدوستی و کمک به دیگران از دیرباز وجود داشته و تعیین مناسبتهایی همچون هفته احسان و نیکوکاری در ترویج چنین سنتهای حسنه ای بسیار تأثیرگذار بوده است.
امام جمعه ایلام در ادامه با عنوان اینکه استان ایلام در ابعاد مختلفی ظرفیت‌های کم نظیری برای توسعه دارد گفت: اگر از همه این ظرفیتها استفاده شود با توسعه اشتغال زایی محرومیت ها به حداقل می رسد .
کریمی تبار در ادامه به برخی فعالیتهای کمیته امداد اشاره کرد و گفت: سیاست توانمند سازی و ایجاد شغل برای مددجویان و ایجاد درآمد پایدار برای آنان از بهترین رویکردهای کمیته امداد بوده که در نتیجه چنین سیاستی خانواده های بسیاری در سالهای اخیر از افرادی مستمری بگیر و نیازمند به افرادی توانمند و تولید کننده تبدیل شده اند.
وی تصریح کرد: در زمینه ساخت و تهیه مسکن برای نیازمندانئهم شاهد تلاش های کم نظیر کمیته امداد بوده ایم و اینکه هم اکنون در برخی شهرستانها و مناطق این استان نیاز مسکن قشر مددجو با تلاش کمیته امداد به صفر رسیده است قابل ستایش است.
امام جمعه ایلام فعالیت امدادگری را از مشاغل بسیار ارزشمند جامعه برشمرد و گفت: در این فرایند ارتباز کارکنان کمیته امداد با قشر مددجو ارتباطی از نوع اداری نیست بلکه یک ارتباط صمیمانه، عاطفی و محبت آمیز است که باعث آرامش بخشیدن به خانواده های مددجو می شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.