کدخبر : 12255
شنبه 20 فوریه 2021 - 10:48
فاقددیدگاه

نگاه” خیر الموجودین” در انتصاب ۲۲مین استاندار ایلام

حال که دولت در اقدامی غیر منتظره و در بدترین زمان ممکن، کرسی استانداری ایلام را خالی گذاشت، پیش بینی‌های متفاوتی در باره سکانداری جدید استانداری ایلام ازسوی آگاهان سیاسی و فعالان رسانه‌ای آغاز شده است پیش درآمد این گمانه‌زنی‌ها یک سوال مهم است؛ استاندار جدید ایلام، بومی یا غیر بومی؟

جامک – خداداد ابراهیمی : اولین گمانه‌زنی‌ حاکی از آن است که وزارت کشور،همان سیاستی را درپیش خواهد گرفت که در خوزستان به کاربست؛ یعنی گزینه غیر بومی!
دراین راستا برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ای، معتقدند که محمدنوذری سرپرست فعلی استانداری ایلام، در تصاحب کرسی استانداری ایلام نسبت به سایرین از شانس بیشتری برخوردار است.چرا که به نظر می رسد نگاه مسولان استانی و کشوری در انتصاب وی به عنوان استاندار جدید ایلام، نگاه خیر الموجودین باشد. چرا که وی درمدت سه سال و اندی از نزدیک دوشادوش سلیمانی دشتکی در متن امور اجرایی و سیاسی ایلام حضوری ملموس و اثر گذار داشته و به قول معروف سوار برکار است. در واقع نوذری به عنوان سایه‌ی سلیمانی دشتکی، سیاست‌های از پیش تعیین شده را پیگیری خواهد کرد و از سوی دیگر با انتصاب وی، ایلام بیشتر ازاین دچار فرصت سوزی نخواهد شد. درغیر این صورت احتمالا دشتکی در خوزستان وی را جایگزین حسین‌زاده خواهد کرد. و اگر چنین اتفاقی رقم بخورد، همراهان ثابت قدم دشتکی یعنی جهانگیر رستم زاد ، آیت قیصر بیگی و فرهادی بابادی نیز به تیم مدیریتی سلیمانی دشتکی در اهواز ملحق خواهند شد‌.
ازسوی دیگر برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند که سلیمانی دشتکی غیر از یکنفر، کسی را از ایلام به ساختمان استانداری خوزستان دعوت نخواهد کرد چرا که ۱۸ نماینده خوزستان، به عادت ماَلوف، در انتصابات جدید سهم‌خواهی خواهند کرد و دشتکی باید زمینه اقناع آنان را با انتصاب‌های بومی، فراهم کند تا در مدیریت خوزستان بحران زده، با بحران‌ جدیدتری مواجه نشود.
به هر حال انتصاب استاندار جدید ایلام از هرجناح سیاسی که باشد، حتما باید از یک فاکتور غیرقابل انکار برخوردار باشد؛ یعنی قبلا سمت استانداری یا سرپرستی استانداری را تجربه کرده و از طرفی رحمانی فضلی باید چراغ سبز نمایندگان ایلام، مسولان و نیز لیدرهای سیاسی ایلام را روشن رویت کرده باشد.
با وجود همه گمانه‌زنی‌ها، این روزها درباره انتصاب گزینه‌ی نهایی بیست و دومین استاندار ایلام، در تحلیل‌های خبری رسانه‌های ارتباط جمعی، نام‌هایی به چشم می خورد که درفهرست انتصابات وزارت کشور مشهود نیست.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.