کدخبر : 12236
دوشنبه 15 فوریه 2021 - 8:02
فاقددیدگاه
در حاشیه تلاش مجلسی ها برای سوال از وزیر ارتباطات

آقای وزیر! به چه حقی ادبیات امام و رهبری را تکرار کردی؟ / روس ها را ناراحت نکنیم!

کسانی هستند که برای دیدار با پوتین سر از پا نمی شناسند و حاضرند هر گونه تحقیر را بپذیرند تا بلکه با پوتین یک عکس یادگاری بگیرند...

عصر ایران؛ جعفر محمدی – “درس امام (ره) این بود که همان گونه که به کاخ سفید اعتمادی نیست، امید بستن به کاخ کرملین هم راهبرد درستی نیست. امام به ما یاد دادند که به مردم بویژه کوخ نشین ها تکیه کنیم”.

در آغاز چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران، یکی از آموزه های بنیانگذار نظام را مطرح کرده است که یادآور شعار مردمی “نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” نیز هست.

طنز روزگار اما این است که گوینده این سخن را می خواهند به مجلس بکشند و سین جیم اش کنند که چرا این حرف ها را زدی؟!
گو این که عده ای نگران شده اند که مبادا روس ها ( که چند روز پیش میزبان قالیباف – رئیس مجلس – بودند) از این حرف ناراحت شوند!

حرف های نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس (حسن شجاعی) را که در حال جمع آوری امضا برای سوال از وزیر است را بخوانید: این سوالات در خصوص اظهارات وزیر ارتباطات مطرح است که اولا موضع‌گیری در حوزه سیاست خارجی چه ارتباطی به وزیر ارتباطات دارد؟ دوما چرا وی مکتب امام خمینی (ره) را تحریف کرده و سوما چرا موضعی گرفته است که با موضع مقام معظم رهبری زوایه دارد و موجب تضعیف سیاست خارجی می‌شود.

واقعاً شگفت انگیز است که یک نماینده مجلس نمی داند که وزارت، یک پست سیاسی است و وزیر به عنوان عضو کابینه حق اظهار نظر در سیاست را دارد کما این که در هیات دولت نیز همه وزرا، در همه حوزه ها حق رأی دارند.

نکته دیگر آن که جناب نماینده با کلماتی شفاف تر بیان کند که کدام بخش از جملات وزیر، تحریف مکتب امام خمینی(ره) است؟ این که گفته است “به کاخ سفید اعتمادی نیست” یا این بخش از سخنان وی که “امید بستن به کاخ کرملین هم راهبرد درستی نیست” یا قسمت اخیر حرف هایش که “امام به ما یاد دادند که به مردم بویژه کوخ نشین ها تکیه کنیم“؟
کدام بخش، تحریف مکتب امام(ره) است آقای شیخ حسن شجاعی؟! نمی شود که همین جوری روی هوا حر ف زد!

اما این که چون سخنان وزیر همزمان با سفر قالیباف و تحویل پیام رهبری به پوتین بیان شده، با موضع رهبری زاویه دارد و موجب تضعیف سیاست خارجی است نیز سخنی بی منطق است. مگر موضع رهبری این است که به روسیه اعتماد کنیم؟ مگر رهبری گفته اند که به کاخ کرملین دل ببندیم؟
واقعاً چرا بعضی ها تجاهل می کنند؟  آیا حتی نمی توانند حدس بزنند مخاطب وزیر، کسانی هستند که برای دیدار با پوتین سر از پا نمی شناسند و حاضرند هر گونه تحقیر را بپذیرند تا بلکه با پوتین یک عکس یادگاری بگیرند؟ و حقارت بار این که پوتین هم آنها را به حضور نپذیرد!
شگفتا که نمایندگان مجلس به جای آن که علیه تن دادن به چنین تحقیری داد سخن برآورند، علیه وزیر بر می  آشوبند که ادبیات امام و رهبری را تکرار کرده است.
واقعاً مجلس ما به کدامین سو روانه است و قصد دارد چه نامی از خود در تاریخ ایران بر جای بگذارد؟!

و سخن پایانی با نمایندگان و سیاستمداران ایران: طوری عمل نکنید که مردم احساس کنند با روس ها بده بستانی پنهان دارید؛ فتأمل!

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.