کدخبر : 12217
شنبه 13 فوریه 2021 - 8:25
فاقددیدگاه
خبر ناگوار اما داستان تکراری ست،

” شیخ الوزرا قصد دارند تا آخرین ماموریت خود را که،آرزوی دیرینش، است به انجام رساند.

سال‌ها پیگیری نمایندگان و مردم استان نتوانست به انتقال این مرکز منجر شود بلکه نهایتا" امسال مجبور شدند به مجوز تاسیس دفتر مستقل برای استان ایلام اما هنوز جوهر امضای آن خشک نشده سریعا" به منابع گازی ایلام دست درازی نموده و باباگیر را در روز روشن به کرمانشاه اهدا می‌نماید.

جامک – رضا رستمی: زنگنه در سالهای گذشته برای شهر و دیارش کم نگذاشت حتی از جیب و سهم دیگران، منابع ملی و همسایگان…
دو دهه قبل تر (وزارت اول) در حالیکه عمده منابع نفت و گاز غرب (بیش از ۹۰ درصد) در استان ایلام قرار داشت مدیریت آنرا به زادگاه ش اختصاص داد تا کلیه استخدام های اداری و عملیاتی آن، گردش مالی حسابها، اجرای مناقصات و پیمانها، سهم ۳ درصد تخصیصی و…. به کرمانشاهیان برسد!
سالها پیگیری نمایندگان و مردم استان نتوانست به انتقال این مرکز منجر شود بلکه نهایتا” امسال مجبور شدند به مجوز تاسیس دفتر مستقل برای استان ایلام اما هنوز جوهر امضای آن خشک نشده سریعا” به منابع گازی ایلام دست درازی نموده و باباگیر را در روز روشن به کرمانشاه اهدا می‌نماید.
بعبارتی برای اسلام آباد غرب پتروشیمی (GTPP) را تصویب و در کمال ناباوری برای تامین خوراک آن طرح پالایشگاه گیلانغرب را هم مطرح و برای خوراک این پالایشگاه از مخزن باباگیر استان ایلام بر می دارید!!
در تعجبم چطور توانستید از انتها به ابتدا کار کنید مگر می خواهید با هزینه سازی برای خزانه خالی کشور آنان را به کار انجام شده در راستای اهداف خودتان بکشانید؟؟براستی چگونه توانستید از وزارت نیرو برای پتروشیمی اسلام آباد غرب با مصرف سالانه ۱۱ تا ۱۲ میلیون متر مکعب آب مجوز بگیرید؟؟در کلامی ساده آیا پنداشتید که تامین گاز از ایلام باشد و تمام برکاتش برای کرمانشاه!!
این همان داستان استعمار است و به مذاق تان خوش آمده، می گذاشتید زخم مدیریت نفت و گاز غرب التیام یابد، یا شاید هم می خواهید آن خواسته را به محاق ببرید، الله اعلم.
اگر‌ متعصب به کردها هستید ما هم کرد هستیم!
اما اگر‌ متعصب به شهر و دیار خود هستید چرا ما نباشیم!؟
مگر تعصب شما بجاست و ما بی جا!
چرا به شهری دست درازی می کنید که شاخص فلاک ۵۳ دارد، سرآمد خودکشی و فقر و بیکاری در کشور است و در عین حال ثروتمند خدادادی اما ۸ سال مرز داری دوران جنگ موجبات قتل عام شان شده و ترک دیار اما نکردند! میخواهید کی و چه زمانی سهمی و حقی از انقلاب ببرند!؟
یا چرا این منابع ملی ایلام فقط برای کرمانشاه است نه استانی دیگر؟
از ماست که بر ماست، مگر در سکوت و رضایت نمایندگان و مسولان استان پالایشگاه دهلران را نبردید کرمانشاه!؟ پس لابد این را هم می توانید.
مگر پتروشیمی دهلران را به کما نبردید! که یاد باد آن زنده یاد “حسن بیگی” که تحمل نکرد!
آیا می خواهید با الحاق باباگیر که ذخیره پشتیبان تنگ بیجار و در نتیجه پالایشگاه و پتروشیمی ایلام است آنها را نیز ناکارآمد نمایید!؟
وه که چقدر بی انصافید برادر، قصه راه حمیل هم همین است، قصه گمرک، قصه مناطق آزاد، چه می کشیم از نابرادر بزرگتر، ما هم مشکل فقر و بیکاری برادرانمان را در کرمانشاه می فهمیم اما …

امام جمعه محترم، استاندار عزیز، نمایندگان گرامی؛آقای زنگنه می گوید کرمانشاه قطب سوم پتروشیمی کشور می شود (لقب سابق ایلام) در حالیکه منابع گازی نداشته و تنها میدان نفتی نفت شهر با چند هزار بشکه رو به اتمام است برایش، آیا ایشان جز به ثروت و منابع ایلام به چیز دیگری چشم دوخته است؟؟
آیا پتروشیمی های هلیلان،مهران،دهلران و… را گذاشته به سرانجامی برسند!؟
هر جا ذکر شد این منابع ملی ست: بفرمایید آری اما همچون بوشهر و خوزستان ابتدا حق ایلام است که توسعه یابد و بعد دیگران ذیحق!
بفرمایید آری ملی ست نه کرمانشاهی! اگر صداقت دارند چرا لرستان و دیگر استانهای محروم تر مجالی نداشته باشند!
مراقب هم باشید مطالبه مدیریت مستقل منابع نفت و گاز هم به حاشیه نبرند جناب وزیر، شاید تصور می کند چند ماه دیگر وزیر بعدی همان یک مخزن نفت شهر باقی مانده را هم به همین دفتر ایلام ملحق می کند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.