کدخبر : 12156
شنبه 6 فوریه 2021 - 8:20
فاقددیدگاه

۶۵۰ اثر به جشنواره ابوذر ایلام ارسال شد

رییس سازمان بسیج رسانه ایلام و دبیر ششمین جشنواره استانی ابوذر گفت: بیش از ۶۵۰ اثر در قالب های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

ایرنا: محمد علینظری اظهار داشت: داوری آثار ارسالی به جشنواره استانی ابوذر خاتمه یافته است و ۵۰ اثر در قالب های مختلف تیتر، صفحه آرایی، خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، کاریکاتور، اینفوگرافی، موشن گرافی، فیلم کوتاه، عکس و پوستر برگزیده شدند.

وی در خصوص محورهای این جشنواره یادآور شد: جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن شناسی، موضوعات اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، فرزند آوری و خودکشی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرونا و کمک مومنانه، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه اقدام، امید آفرینی و نشاط اجتماعی، روایت اربعین در سال های گذشته، موضوع آزاد ( ظرفیت فراموش شده استان ) از جمله محورهای این جشنواره است.

دبیر جشنواره ابوذر اضافه کرد: همچنین در بخش ویژه «برای پژمان» نیز به مناسبت درگذشت خبرنگار فقید رسانه پژمان مهدوی فر سعی داریم تا با گرامیداشت یاد و خاطره وی از خانواده اش تجلیل کنیم.

علینظری تاکید کرد: برای افزایش تعداد آثار، ارتقا سطح کیفی جشنواره و همچنین ارسال آثار فاخر و ارزنده به این جشنواره، چندین موضوع نظیر خروج آمریکا از منطقه؛ خون بهای حاج قاسم سلیمانی، دفاع مقدس و نقش ایلام در جنگ هشت ساله، بررسی توسعه راهکارهای وقف همگانی در بستر فضای مجازی، آبخیزداری، توسعه فضای سبز و جنگل کاری و حفاظت از جنگل ها، نیاز به زمان انتشار و چاپ نداشت.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی به جشنواره ابوذر با نگاه استانی مورد ارزیابی داوران قرار گرفته است، افزود: در این جشنواره در همه قالب ها، رتبه اول، دوم، سوم و نیز شایسته تقدیر معرفی خواهد شد.

دبیر جشنواره ابوذر در ادامه از ارسال آثار برتر استانی به جشنواره کشوری ابوذر خبر داد و گفت: رتبه نخست هر بخش پس از اعلام نتایج داوری، برای ارزیابی به جشنواره کشوری ابوذر راه می یابد.

 علینظری اضافه کرد: درصدد رایزنی با سازمان بسیج رسانه کشور هستیم که رتبه های دوم و سوم برگزیده های این جشنواره نیز در جشنواره کشوری ابوذر شرکت داده شوند.

وی با بیان اینکه ۶ داور بومی و یک دبیر آثار برتر این جشنواره را پس از سه مرحله پایش انتخاب کردند، یادآور شد: همه داوران این جشنواره دارای تحصیلات مرتبط با حوزه رسانه هستند و ۲ نفر از آنان نیز صاحب رسانه هستند.

دبیر جشنواره ابوذر در خصوص زمان اختتامیه این جشنواره نیز گفت: اختتامیه تا پایان سال با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور برخی مسوولان استانی و صاحبان آثار برگزیده برگزار می شود.

تاکنون پنج دوره جشنواره ابوذر با همکاری بسیج رسانه در این استان برگزار شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.