کدخبر : 12095
جمعه 29 ژانویه 2021 - 23:11
فاقددیدگاه
نماینده مجلس در جمع مردم شهرستان سیروان:

عدالت اجتماعی در سال آینده با پرداخت یارانه ها رعایت می شود

علی اکبر بسطامی روز پنج شنبه در دیدار یک روزه با مردم روستاهای شهرستان سیروان گفت: اکنون بیش از ۱۰میلیون نفر زیر خط فقر به سر می برند که با اصلاح یارانه ها در بودجه سال آینده عدالت اجتماعی در پرداخت ها اجرا می شود.

جامک: نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این دیدارها مهم ترین هدف سفر خود به روستاهای شهرستان سیروان را پیگیری مسائل و مشکلات آن‌ها عنوان کرد و افزود: سه کار اصلی مجلس، توجه به اقتصاد مردم، فرهنگ و معیشت است.
بسطامی گفت: مجلس یازدهم در کنار و همراه مردم خواه بود و در بودجه سال ۱۴۰۰ به همه کاستی‌ها به ویژه مشکلات روستاها نگاه خاصی شده است و بسیاری از مشکلات روستاها مرتفع خواهد شد و به زیرساخت های توسعه، آب های روستایی و راه های روستایی توجه ویژه شده است.
وی یادآور شد: همچنین در بودجه سال ۱۴۰۰ در بحث هدفمندسازی یارانه ها برای روستائیان و اقشار آسیب پذیر اعتبارات مناسبی اختصاص یافته که یارانه این اقشار و افراد تحت حمایت نهادهای خدماتی بالاتر از سایر مردم خواهد بود.
بسطامی افزود: هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه در کمیسیون تلفیق برای ایلام لحاظ شده و پیش بینی می کنم سال ۱۴۰۰ سال بسیار امیدوار کننده و خوبی برای استان و کشور خواهد بود که این مبلغ در طول تاریخ استان بی سابقه خواهد بود.

وی یادآور شد: جهت گیری بودجه ۱۴۰۰ بیشتر بر روی طرح های دانش بنیان، توجه به اقشار آسیب پذیر، ایثارگران، ازدواج، مسکن و زیرساخت های راه در مناطق کمتر توسعه یافته کشور است.
بسطامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای استان‌های مرزی و محروم کشور که آب های روان آن ها به سمت کشورهای همسایه می‌رود، مخصوصاً استان های مرزی و محروم، در حوزه کشاورزی و عمرانی، کارهای زیرساختی، بیش از۲۵ هزار میلیارد تومان در بودجه۱۴۰۰ اختصاص پیدا کرد که در حوزه راه های توسعه ای استان ها علی الخصوص استان های محروم، از محل هدفمندی یارانه ها بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان باز توزیع خواهد شد که سهم استان بیش از ۷۹۰ میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی برای گذر از دوران توسعه نیافتگی به توسعه یافتگی استان می باشد.
بسطامی اضافه کرد: کشور در سه طبقه و حدود ۷۸ میلیون نفر طبقه بندی شده که بیش از ۱۰ میلیون نفر زیر خط فقر مطلق هستند و در بودجه پیش بینی کردیم که از محل یارانه با برقراری عدالت کالاهای اساسی، دارو و درمان برای آنها و سایر اقشار جامعه تامین شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این بود که همان کالاهایی که ارز۴۲۰۰ داده بودیم، با این مشکل روبه رو بودیم که مردم پول های خود را جاهای دیگر سوق دهند و انحراف معیار آن زیاد شود که در بودجه۱۴۰۰، دست رانت خواران را قطع و قرار است از محل بازتوزیع درآمد حاصل از ارز ترجیحی و ارز۴۲۰۰ که۱۰۶ میلیارد تومان است بسیاری از مشکلات کشور را حل کنیم.
نماینده مردم ایلام ، مهران ، ایوان ، چوار ، سیروان ، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی در این سفر از پروژه چشم چاهی برای پنجمین بار، روستاهای باباشمس، لرینی، ورمیان، سرتنگ، سراب کلان، گوراب علیا، گوراب سفلی و نگل، هیروند، گورطوطی، دار بلوط، چم روته و عرب رودبار بازدید کرد.
گفتنی است سد آب، جاده چشمه چاهی، جاده بین مزارعی، مشکل اینترنت، مشکل طرح هادی، تامین آب، گیرنده‌های دیجیتال صداوسیما، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، خرید دام مازادعشایر(مازاد غیرمولد)، ایستگاه پمپاژ، تامین نهاده‌های دامی، گازکشی، آب شرب،آسفالت معابر، توسعه شبکه اینترنت، لایروبی و اصلاح کانال داخل روستاها از مهم ترین مطالبات مردم در این دیدارها بود.
گفتنی است در این دیدار یک‌روزه جمعی از مسئولین استانی نیز حضور داشتند،که در حوزه های تخصصی مربوطه پاسخ‌گوی مسائل و مشکلات مردم بودند.
در پایان این دیدار، بسطامی با تاکید بر پیگیری مطالبات، مسائل و مشکلات مردم، خواستار برگزاری جلسات متعدد در این زمینه‌ها و بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها در سفرهای آتی به شهرستان‌های استان شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.