کدخبر : 11996
یکشنبه 17 ژانویه 2021 - 21:49
فاقددیدگاه

ماجرای فیلم جنجالی لباس چوپانی چه بود؟هدف از بازنشر این فیلم پس از یکسال چیست؟

اخیرا یک فیلم ده ثانیه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که مجری شبکه ۲ سیما در یک برنامه زنده تلویزیونی(زنده‌باد زندگی) به مهمان برنامه‌اش که لباس کردی بر تن دارد، می‌گوید: این لباس چوپانی چیست که پوشیده‌اید!؟

جامک: حمید حیدرپناه، دکترای جامعه‌شناسی فرهنگی، روزنامه‌نگار
دکتر فریبرز عزیزی مهمان کرمانشاهی برنامه در جواب می‌گوید: این لباس یادگار کاوه آهنگر و نماد آزادی از چنگال استبداد است‌.

این فیلم طی روزهای اخیر حاشیه‌های زیادی در فضای مجازی ایجاد کرده که پیگیری و بررسی‌های نگارنده و توضیحات این یادداشت می‌تواند به روشن شدن ابعاد ماجرا کمک کند.

۱⃣اول اینکه که فیلم منتشر شده ۱۰ ثانیه است و ادامه صحبت‌ها و توضیحات مجری حذف شده که به نوعی هدف خود از طرح این سوال را توضیح و در ادامه این سبک لباس را تایید و تحسین می‌کند که فیلم کامل‌تر و یک دقیقه‌ای در پیوست این یادداشت منتشر شده است.

۲⃣دوم اینکه زمان پخش این برنامه مربوط به بیش از یکسال پیش است و پاسخ به اینکه چرا و با چه هدفی این فیلم اخیرا و به شکلی ناقص منتشر شده است، شاید سخت نباشد.

۳⃣سوم اینکه کارنامه کاری و شخصیتی «محمدجعفر خسروی» مجری برنامه مشخص است و بعید است که نیت منفی در این خصوص داشته باشد، کما اینکه خود ایشان هم به صراحت به این موضوع اشاره و بارها ارادت خود به کردها و تمام قومیت‌های اصیل کشور بیان داشته و نمونه عملی آن دعوت از مهمانان مختلف کرد و سایر قومیت‌ها در برنامه بوده است که در راستای شناساندن بیشتر فرهنگ آنها بوده است.
ضمن اینکه لازم است اشاره نمود که مرحومه مادر ایشان هم کرد و از کردهای بجنورد و شیروان در استان خراسان شمالی است!!
بنابراین به نظر می‌رسد در شرایط اخیر که کشور ما با شرایط خاصی به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار گرفته، طرح و بحث این موضوعات در اولویت نباشد و قطعا رسالت و نگاه رسانه‌ی ملی تقویت هویت ملی و توجه به فرهنگ، آداب و رسوم محلی است که البته لازم است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.