کدخبر : 11945
دوشنبه 11 ژانویه 2021 - 8:15
فاقددیدگاه

۶۱ کارگر از نان خوردن افتادند/ طفره رفتن مسوولین از پاسخگویی

پس از تاسیس واحد شیرین سازی در پتروشیمی ایلام در تاریخ ۹/۲۶ سال جاری به طور ناگهانی شرکت آرین گستر مانا تعطیل و 61 کارگران آن از بیکار شدند این در حالی است که مسوولین پاسخی برای بیان علت ندارند و سکوت اختیار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کارکنان شرکت آرین تجارت مانا امروز یکشنبه ( ۲۱ آذر) در اعتراض به تعطیلی این شرکت طی یک ماه گذشته در مقابل استانداری تجمع کردند.

تعطیلی شرکت آرین تجارت مانا به ‌صورت ناگهانی با توجه به شرایط اقتصادی و اوضاع جامعه، فشار روانی بالایی را برای کارکنان این شرکت به دنبال داشته است؛ کارکنان شرکت آرین تجارت مانا چندسالی است که با تحویل گرفتن میعانات پالایشگاه گاز استان ایلام و تبدیل آن به خوراک شیرین با انجام عمل شیرین سازی با توجه به بوی بد و ضررهایی که دارد زندگی خود را می‌چرخانند. 

پتروشیمی استان ایلام با تاسیس واحد SRU که عمل شیرین سازی میعانات را انجام می‌دهد، میعانات پالایشگاه گاز استان را تحویل گرفته و خود عمل تبدیل میعانات به خوراک شیرین را انجام می‌دهد که همین امر موجب بیکاری کارمندان شرکت آرین تجارت مانا  به صورت ناگهانی در ۲۶/۰۹/۱۳۹۹ شده ‌است.

عمل تبدیل شیرین سازی میعانات در شرکت آرین تجارت مانا

افشین اسفندیاری کنترل کیفی آزمایشگاه شرکت آرین تجارت مانا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: در سال ۱۳۹۴ میعانات گازی با بوی بدی که دارند در برخی نقاط استان برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد کردند که برای رفع این مشکل شرکت آرین تجارت مانا با به کارگیری نیروهایی که تا کنون تعداد آن‌ها به ۶۱ نفر رسیده؛ عمل تبدیل شیرین سازی میعانات را برعهده گرفته است. 

وی افزود: کارکنان این شرکت که اکثراً دارای خانواده هستند؛ چند سالی است که با به خطر انداختن سلامت خود در راستای انجام عمل شیرین ‌سازی خوراک کسب درآمد می‌کنند، اما متأسفانه در ۲۶ آذر ماه سال جاری به صورت ناگهانی شرکت تعطیل شده و کارکنان نزدیک به یک ماه است که معلق هستند.

مسوول کنترل کیفی آزمایشگاه شرکت آرین تجارت مانا  تصریح کرد: برای پیگیری این مساله بارها نامه‌های متعددی به ارگان‌های مختلف ارسال کرده‌ایم؛ اما هیچ‌گاه جوابی به ما داده نشده‌ است و تنها صحبتی که از طرف استاندار بیان شده، ارائه راهکارهایی به پتروشیمی برای به کارگیری نیروهای این شرکت بوده که هیچ‌گونه اقدامی نیز در این زمینه انجام نشده است.

اسفندیاری بیان کرد: نامه‌ای از جانب ولی‌فقیه استان ایلام برای مدیر عامل پتروشیمی جهت پیگیری به کارگیری این کارمندان ارسال شده اما به بهانه قطع بودن اتوماسیون این نامه هنوز به دست مدیرعامل پتروشیمی نرسیده است.

وی افزود: کارمندان این شرکت نامه‌های متعددی به نماینده‌های استان ازجمله خانم فلاحی و آقای بسطامی و حتی نامه‌هایی نیز به دادستانی و اداره کار و تعاون نیز ارسال کرده‌اند که متأسفانه هنوز پاسخی داده نشده است.

پس از تاسیس واحد شیرین سازی در پتروشیمی کارگران بیکار شدند

شهبازی رئیس hsd این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال ۹۴ واحد شیرینی‌سازی شرکت آرین تجارت مانا فعال شده است و چند سالی است که پتروشیمی بیان کرده که خود این واحد را راه‌اندازی می‌کند اما پس از تاسیس این واحد در پتروشیمی در تاریخ ۹/۲۶ سال جاری به طور ناگهانی شرکت آرین گستر مانا تعطیل و کارگران آن بیکار شدند.

وی افزود: در راستای پیگیری‌هایی که انجام دادیم وعده‌هایی در خصوص استخدام در شرکت‌هایی در عسلویه و یا حتی با توجه به این که استان ایلام از منابع عظیم برخوردار است در شرکت‌های مختلفی از جمله پالایشگاه، پتروشیمی و… داده شد؛ اما هم ‌اکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده و هیچ‌کس نیز پاسخ‌گو نیست.

رئیس بخش hse گفت: کارکنان این شرکت طی دو مرحله در روز سه‌ شنبه و امروز برای پیگیری این مسئله در استانداری تجمع کردند و نامه‌های زیادی نیز به ارگان‌های مختلفی ارسال کرده‌اند که متأسفانه نه ‌تنها هیچکدام از ارگان‌ها به وعده‌های خود جهت پیگیری این مساله و استخدام کارکنان شرکت که از تحصیل کنندگان جامعه هستند عمل نکردند بلکه حتی پاسخ‌گوی نامه‌های کارکنان این شرکت نیز نبودند.

عدم پاسخگویی مدیر عامل شرکت آرین تجارت مانا

در خصوص پیگیری این مشکل با مدیر عامل شرکت آرین تجارت مانا تماس گرفتیم اما این مسوول پاسخگو نبود و از طرفی طبق اعلام کارکنان، مدیر عامل این شرکت وعده‌‌هایی در جهت استخدام کارکنان شرکت آرین تجارت مانا در سایر شرکت‌ها به خصوص شرکت‌هایی در عسلویه به کارکنان داده بود که عملی نشد و اکنون از  آنها حمایتی هم صورت نگرفت و متاسفانه حاضر به مصاحبه‌ای برای مشخص کردن تکلیف این کارمندان که در این شرایط بد اقتصادی بیکار شده‌اند، نشد.

پاسخگو نبودن شرکت پتروشیمی استان ایلام

در ادامه نیز با شرکت پتروشیمی مصاحبه کردیم که صراحتا مسوولین این شرکت یا اطلاعی در این زمینه و این امر مهم نداشتند یا این‌که اصلاً مصاحبه نکردند.

سوال اینجاست استان ایلام که از منابع عظیم نفت، گاز و… برخور دار است چرا باید بیشتر نیروهای استخدامی در شرکت‌های آن غیر بومی بوده که موجب شود نیروهای تحصیل کرده استان با مشکل بیکاری یا بیکار شدن مواجه شوند؟

امید است که مسوولین استان در راستای حمایت از این کارکنان که تا کنون زحمت زیادی برای این شرکت و استان کشیده‌اند و هر کدام نیز سرپرست خانواده‌هایی هستند که بیکار شدنشان در چنین شرایط اقتصادی صدمه‌ی بزرگی به آنها وارد میکند زین پس اقدامی انجام دهند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.