کدخبر : 11916
چهارشنبه 6 ژانویه 2021 - 12:41
فاقددیدگاه
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام :

ارزش های قومی، ملی، دینی، مذهبی و انقلابی باید هماهنگ و یکپارچه باشند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار صادرات به کشور عراق داریم، گفت: این میزان می تواند به ۱۰ برابر افزایش یابد در صورتیکه در استان های ایلام و کرمانشاه زمینه تجارت قوی فراهم شود.

جامک: “محسن رضایی” شامگاه سه شنبه (۱۶ دیماه ۹۹) در نشست بصیرتی ویژه چهلمین روز شهادت دانشمند هسته ای کشور دکتر محسن فخری زاده، افزود: راه تنفس ما در تحریم ها صادرات به کشور عراق بود در غیر اینصورت اثر تحریم ها چند برابر می شد.
وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران برای صادرات کالا، یادآور شد: ایلام با بیشتر شهرهای عراق فاصله نزدیک دارد و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.
وی تاکید کرد: ایلام می تواند مکتب حاج قاسم در اقتصاد باشد؛ یعنی درون زایی برون گرا شود چرا که همه امکانات برای تولید عظیم در استان فراهم است و با استفاده از ظرفیت مرز مهران نیز می تواند برون گرایی داشته باشد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا زمانی که ارزش های انقلاب را محکم نگه داریم اگر همه قدرت های جهان متحد شوند هیچ غلطی نخواهند کرد و دربرابر این توطئه ها بیمه خواهیم بود.
رضایی اظهار داشت: ارزش ها خمیر مایه یک ملت است و ارزش های قومی، ملی، دینی، مذهبی و انقلابی باید هماهنگ و یکپارچه باشند.
وی ادامه داد: تشکیل انقلاب اسلامی تحول عظیمی در شکاف های قومی و فرهنگی ایجاد کرد بطوریکه پیش از انقلاب اسلامی ملیت، قومیت و اسلامیت ایران از دست رفته بود و با تشکیل نظام اسلامی ایران تحولی در ارزش های انقلاب ایجاد شد.
وی با بیان اینکه ملت ایران با دست خالی اما با اراده ای منسجم رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرد، افزود: در دوران دفاع مقدس نیز نیروهای مردمی و عشایر پیشگام و مانع تجاوز دشمن به کشور شدند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتبی ایرانی، اسلامی و انسانی است که در آن ارزش های انسانی، الهی و ملی دست به دست هم داده و از آن انسانی مقاوم و شکست ناپذیر ساخته است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همانگونه که ملت ایران در دفاع مقدس ایستاد و دشمن را کنار زد حاج قاسم سلیمانی نیز در بسیاری از صحنه های انقلاب و دفاع مقدس و جبهه مقاومت انقلاب ایجاد کرد.
وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم نماد انقلاب و ارزش های انقلاب بود چراکه چهره اش سرشار از اسلامیت، ایرانیت و انسانیت بود، افزود: ایشان نسبت به مردم بویژه ۲ گروه خانواده های معظم شهدا و محرومان بسیار مهربان بود.
رضایی همچنین با گرامیداشت چهلمین روز شهادت مجاهد هسته ای شهید فخری زاده گفت: این شهید بزرگوار نیز نقش موثری در انرژی هسته ای ایران داشت و از نوابغ هسته ای بود که دارای ابتکارات خاص بود.
وی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: ما اگر در کشور مشکلی داریم مربوط به خودمان است به عنوان نمونه اگر در اقتصاد مشکل داریم به علت عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: هفت هشت سال است که رهبر معظم انقلاب به این مساله را تاکید کرده اند واگر بدرستی به آن عمل می شد بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه اکنون وجود نداشت.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.