کدخبر : 11902
یکشنبه 3 ژانویه 2021 - 8:47
فاقددیدگاه

کاری که استاندار ایلام با زنگنه کرد

استاندار ایلام با حذف و دور زدن زنگنه مستقیما از رییس دولت خواست تا مطالبه چند ساله مردم استان را مورد توجه جدی قرار دهد.

مانشت: سالهاست که نامزدهای انتخابات مجلس در استان و نیز نمایندگان حداقل سه دوره اخیر مهمترین شعار و برنامه خود را انتقال دفتر نفت و گاز غرب از کرمانشاه به ایلام قرار داده اند .

اما هر بار با مانعی قدرتمند مثل مقاومت نمایندگان کرمانشاه و یا وزیر نفت کرمانشاهی مواجه شده اند، سال گذشته بود که قاسم سلیمانی استاندار ایلام در نشستی تلویحا اعلام کرد تا زمانی که زنگنه وزیر نفت است شاید بهتر باشد دیگر وقت خود را بر این کار نگذاریم، اما او این مقاومت وزیر را فراموش نکرد و شاید از همان روزها منتظر فرصتی بود تا شاید جبران مافات کند.

مراسم افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام با حضور رئیس جمهور و البته پخش زنده تلویزیونی آن با بینندگان بسیار زیاد، زمان مناسب را به استاندار ایلام داد تا مطالبه جدی استان را در فضایی دیگر و با تاکیدی مجدانه تر طرح نموده و فشار بر وزیر سخت شنو نفت را نیز بیشتر کند.

روزی که واحد الفین پتروشیمی ایلام با حضور مجازی رئیس جمهور افتتاح شد، قاسم سلیمانی اما تیر آخر را درست به آنجایی زد که باید، در جایی که هم رئیس جمهور حضور داشت و هم زنگنه وزیر نفت بود، استاندار ایلام با حذف و دور زدن زنگنه مستقیما از رییس دولت خواست تا مطالبه چند ساله مردم استان را مورد توجه جدی قرار دهد.

بر روی کاغذ شاید این اتفاق برای استاندار ایلام و در برخوردهای بعدی با وزیر نفت چالش هایی ایجاد کند، اما وی احتمالا محاسبه همه چیز را کرده بود که در برنامه زنده تلویزیونی رئیس جمهور را خطاب قرار داده و وزیرش را بعد سالها مماشات و بی توجهی به درخواست های مکرر در این خصوص به گوشه رینگ برد و …

با همه این اوصاف باز هم امید چندانی به این انتقال وجود ندارد، چرا که وزیر مادام‌العمر نفت احتمالا همچنان مخالفت خواهد نمود و در خوشبینانه ترین حالت باز هم زمان خواهد خرید ، مهم برای ما به عنوان مطالبه گران این طرح، زیرکی و ضربه هوشمندانه ای بود که جناب استاندار وارد کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.