کدخبر : 11826
چهارشنبه 23 دسامبر 2020 - 13:22
فاقددیدگاه

صدا و سیمای مرکز استان ایلام حرفه‌ای تر عمل کند

در برنامه شبانه “مانگه شاو”از شبکه استانی ایلام؛ در قسمت نمایش طنز آن که علاوه بر مفرح بودن، رگه‌های انتقادی نیز دارد!قرعه انتقاد به نام گردانندگان فضای مجازی استان افتاد.

جامک: سامی شهبازی – رئیس خانه مطبوعات ورسانه های استان ایلام

ماجرا این بود که یک کانال تلگرامی از مادر خانواده که یک مدیرکل است؛جهت استخدامهای فامیلی انتقاد کرده بود و همین موضوع محملی برای گفتگوی اعضای خانواده در خصوص فضای مجازی و ماهیت کاسبکارانه برخی از فعالان مجازی شد که این موضوع اگر چه قسمتی از آن به فعالان مجازی بی شناسنامه و جاعلان نام خبرنگار برمی‌گردد! اما ازسویی باعث رنجش خاطر تعداد زیادی از شاغلین واقعی شغل مقدس خبرنگاری نیز شد.

آنچه واضح است این که علاوه بر خیل عظیم گروههای چند هزار نفری و کانالهای طنزمحور، پیجهای سرگرمی محور و فیک نیوزها ، افراد زبده ؛ ماهر؛ شجاع و دارای قریحه و قلمی که هر کدام شناسنامه رسانه این استان هستند نیز در این فضا فعالیت حرفه ای می کنند و در چند ماه اخیر مطالب کارشناسانه و نقادی های موثر ونافذ آنها بارها مسئولین را پاسخگو کرده است وحتی توانسته اند؛ آب رفته را به جوی برگردانند!

لذا شایسته است که رئیس صدا و سیمای مرکز استان ایلام و قائم مقام ایشان ؛نظارت بر تولید محتواهای تولید شده را کارشناسانه تر پیگیری کنند وصدا و سیما باید بپذیرد که دوران یکسویه بودن جریان خبر گذشته است و اکنون صاحبان قلم در حوزه مکتوب و گردانندگان رسانه های رسمی؛ که اتفاقا درفضای مجازی هم حضور موثر دارند ؛در تعاملی توأمان فضای افکار عمومی را شکل می دهند.

بزعم راقم این سطورکوتاه ؛معتقدم صدا و سیما باید حرفه ای تر عمل کند؛ اصحاب واقعی رسانه که خط و ربط ومسیر آنها از فعالان مجازی جداست هرگز خود را از نقد مبرا نمی دانند و پرواضح است انتظار دارند که برنامه سازان آیتم مذکور ومسئولین سیما جهت بررسی این موضوع هرچه زودتر به جامعه رسانه استان پاسخ قانع کننده بدهند.

وامابعد:
بعنوان یک فعال رسانه که سه دهه در این حوزه فعالیت داشته‌ام؛ اعتقاد دارم که یکی از چالش های جدی صدا و سیما در مواجهه با شبکه های اجتماعی، هجرت گسترده مخاطبان به سمت رسانه های نوین است که باید آن رسانه ملی، با برنامه سازی های جدی در این زمینه برای نگهداری مخاطبین سنتی و اصلی ورود عاجل و عالمانه کند و بنای بر تقابل با حوزه مطبوعات و رسانه های رسمی استان را نگذارد! و از سویی برای تولید محتوای های نافذ و اثر گذار از تهیه کنندگان باتجربه در حوزه راهبردی تولید محتوا بهره لازم را داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.