کدخبر : 11778
یکشنبه 20 دسامبر 2020 - 8:33
فاقددیدگاه

اعتماد نکردن به دشمن و حفظ اتحاد ملی، تنها راهکار برای خنثی سازی تحریم ها است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت : اعتماد نکردن به دشمن و حفظ اتحاد ملی راهکار خنثی سازی تحریم ها و افزایش قدرت در زمینه های مختلف است

موج: حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در برنامه کلام آدینه ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س)، که روز پرستار نامگذاری شده است، به تشریح فرهنگ کار و اشتغال در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: سبک زندگی انسان مومن با غیر مومن دارای تفاوت هایی است و اعتقاد ما مسلمین بر این است که خداوند رزاق است. 

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار  با بیان اینکه برخی نسبت به رزاق بودن خداوند تعابیر مختلفی دارند، افزود: رزاق بودن خداوند در ادامه مسیر تلاش و کوشش انسان تعبیر می‌شود و مصداق بارز ضرب المثل معروف از تو حرکت از خدا برکت است  

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایطی استثنایی بسر می‌برد، افزود: در این شرایط باید جوانان تلاش بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: مسئولینی که عهده دار مسئولیتی هستند باید عملکردشان مطابق با وجود ظرفیتهای بالای استان جهت فراهم نمودن بستر اشتغال مناسب و تقویت فرهنگ صحیح کار بین جوانان تحصیلکرده و بیکار استان باشد

حجت الاسلام دکترکریمی تبار در بخشی دیگر از سخنان خود با تبریک روز پرستار به جامعه پرستاران استان، به زحمات خستگی ناپذیر این قشر در ایام کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: اوج ایثارگری که پرستاران و کادر درمان، برای نجات جان بیماران بخصوص بیماران کرونایی داشتند فصلی تاریخ ساز از کشور بود، که برای آیندگان آموزنده می‌باشد. 

امام جمعه ایلام با اشاره به دیدار خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با مقام معظم رهبری در هفته جاری به بیان خواست مردم از جانب رهبر انقلاب پرداخت و افزود: از آمران و مجریان شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و مهندس المهدی، در زمان و مکان مناسب انتقام خواهیم گرفت.

وی در ادامه به بیان تشریح توصیه های رهبری به مردم و مسئولین نظام پرداخت و خاطرنشان کرد: اولین توصیه رهبر معظم انقلاب تلاش برای قوی شدن در زمینه های مختلف اقتصادی، علم و فناوری و دفاعی است که باید اجرا شود

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه توصیه دوم رهبری با عنوان اعتماد نکردن به دشمن است، افزود: تحریم اسلحه دشمن است که به هیچ وجه با انجام مذاکره اقدام به خلع سلاح خود به نفع ما نمی‌کند، بنابراین راهکار این است که خودمان تلاش کنیم .

وی حفظ اتحاد ملی را توصیه سوم رهبری بیان کرد و اظهار داشت: طبیعتا مخاطب اول رهبری، سران سه قوه می‌باشد و سران قوایی که اختلافاتشان را به فضای رسانه می‌کشند، در مسیر ولایت حرکت نمی کند.

وی در پایان خنثی سازی تحریم ها را آخرین توصیه رهبری خواند و اظهار داشت : در استان وحدت نسبتا خوبی بین مسئولین وجود دارد و باید در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم استان تلاش بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه ایلام  از مردم خواست در شب یلدا حداکثر مراعات را در دورهمی های خانوادگی داشته و در این شب به پرستاران و پزشکان که جان خود را فدا می‌کنند، رحم کنند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.