کدخبر : 11693
شنبه 5 دسامبر 2020 - 13:48
فاقددیدگاه
مدیر کل بهزیستی استان ایلام؛

۲۲ مرکز به معلولان ایلام خدمات رسانی می‌کنند

بهزیستی استان یک تیم تخصصی در موضوع پیشگیری از خودکشی تعیین کرده و برنامه‌های آموزشی متعدد و آگاه سازی و اطلاع رسانی را در قالب کلیپ‌های آموزشی در سطح کل استان انجام داده است

به گزارش جامک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا همتی مدیر کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه ۲۲ مرکز به صورت شبانه روزی به جامعه معلولان استان ایلام خدمت ارائه می‌کنند ،گفت: از این تعداد ۶ مرکز به صورت شبانه روزی و ۱۶ مرکز به صورت روزانه خدمات متنوعی در زمینه‌های مختلف به ویژه نگهداری ، به جامعه معلولان استان ارائه می‌کنند.

او ادامه داد: یک خانواده ۶ معلولی ، ۵ خانواده پنج معلولی ،۲۲ خانواده ۴ معلولی ، ۹۷ خانواده ۳ معلولی و ۵۸۱ خانواده دارای ۲ معلول در استان ایلام تحت حمایت و پوشش نهاد بهزیستی قرار دارند که به فراخور شرایط هرکدام خدمات درمانی، آموزشی، خدماتی ، تحصیلی ارائه می‌شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام در خصوص موضوع همسرآزاری و برنامه‌های بهزیستی تاکید کرد: خط مستقیم۱۲۳ برای رسیدگی به موضوع همسر آزاری ایجاد شده که در صورت دریافت هرگونه گزارش در این خصوص توسط مردم یک گروه تخصصی آن را بررسی و در صورت تهدید جانی و امنیت همسر به مراکز امن بهزیستی انتقال داده می‌شوند.

همتی یادآور شد: پس از بررسی و تایید همسرآزاری ، خانم‌ها به مرکز امن انتقال داده و تا ارائه خدمات تخصصی به شوهرانشان در مرکز امن نگهداری می‌شوند تا با تامین امنیت کامل مجدد به آغوش خانواده باز گردند.

او اظهار کرد: هم اکنون یک مرکز خانه امن در ایلام برای زنانی که توسط همسرانشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، وجود دارد که از این افراد حمایت و نگهداری بعمل می‌آید.

مدیرکل بهزیستی ایلام در خصوص خودکشی و برنامه‌های بهزیستی برای مقابله با این مسئله بیان کرد: خودکشی یک بحث چند علیتی است که بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند در این مورد کاری انجام دهد بلکه نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های مرتبط هستیم.

همتی مهمترین وظیفه و اقدام بهزیستی در بحث خودکشی را آموزش‌های پیشگیرانه برشمرد و افزود: بهزیستی استان یک تیم تخصصی در این موضوع تعیین کرده و برنامه‌های آموزشی متعدد و آگاه سازی و اطلاع رسانی را در قالب کلیپ‌های آموزشی در سطح کل استان انجام داده است و مراکز اورژانس بهزیستی نیز شبانه روز آماده خدمت رسانی به مردم در این خصوص هستند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.