کدخبر : 11436
چهارشنبه 21 اکتبر 2020 - 11:13
فاقددیدگاه

دیپلماسی فشرده مجمع نمایندگان و استاندار در پایتخت برای گره گشایی ها

هفته پرکار مجمع نمایندگان و استاندار برای گشودن موانع فرا روی توسعه استان ایلام در سطح وزارتخانه ها

جامک: “علی اکبر بسطامی” در گفتگویی اظهار داشت: در دیدار با سه وزیر و معاونین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی با همراهی و تلاش مدیریت ارشد استان، مدیران استانی وزارتخانه های یاد شده تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.  

بسطامی در دیدار با وزیر صنعت، معدن وتجارت کدام مطالبات استان را خواستار شد؟

وی در این خصوص اظهار داشت: عدم امکان صادرات دام زنده از مبادی خروجی استان، علاوه بر رواج قاچاق دام، تولید کنندگان استان ایلام دچار خسارت و زیان شده و عموما سود لازم نصیب دلالان می گردد. از وزرای صمت و جهادکشاورزی خواست موضوع در هیئت محترم دولت طرح و تصمیم گیری شود.  

وی جذب تسهیلات اضافی تبصره ۱۸ دیگر استان ها توسط طرح های معرفی شده استان ایلام، تذکر جدی در خصوص عدم مشارکت شرکت های ایدرو و ایمیدرو در سرمایه گذاری های صنعتی و معدنی استان ایلام و همچنین اختصاص تسهیلات به طرح های بزرگ در دست اجرا ، دیگر موارد درخواستی از وزیر صمت بود.

علی اکبر بسطامی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، قول مساعد برای تعیین تکلیف ۳۳ نفر از نیروهای حجمی و شرکتی در حوزه سازمان جهادکشاورزی استان ایلام را اخذ کرد.

همچنین تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای مرغداری، تامین نهاده های دامی بافوریت، تامین اعتبار لازم برای توسعه باغات در اراضی شیبدار، تامین اعتبار لازم برای کانال های زهکشی وحفر چاهای عمیق، تامین اعتبار لازم برای لایروبی کانال های کشاورزی و تامین اعتبار برای مابقی زمین های کشاورزی در قالب سامانه گرمسیری را خواستار شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در دیدار با وزیر راه و شهرسازی؛ تعیین پیمانکار پروژه راه آهن اسلام آباد به ایلام و پیش بینی اعتبار ویژه در بودجه سال آینده را درخواست کرد.

شروع عملیات اجرایی تونل دوم آزادی ایلام، تکمیل کامل چهاربانده نمودن مسیر حمیل به سرابله ایلام و مهران، تکمیل کامل و چهاربانده نمودن مسیر ایلام به ایوان و کنارگذر شهر ایوان را تقاضا کرد.

دریافت قول مساعد روکش آسفالت راه‌های روستایی و دستور سریع انجام عملیات اجرایی  مسیرهای “راه شله کش به حمیل”، “سیروان به چرمین به هلسم” تکمیل تقاطع غیرهمسطح سه راهی ملکشاهی به میشخاص و دستور ویژه برای تامین زمین مورد ایثارگران و محرومین دیگر دستاورد دیدار با وزیر راه و شهرسازی را اعلام کرد.

علی اکبر بسطامی از تلاش و پیگیری مجدانه استاندار ایلام تشکر کرد و اضافه نمود: مجمع نمایندگان استان و تیم اجرایی به خصوص استاندار با همدلی و وحدت پیگیر رفع مشکلات استان خواهند بود و در این مسیر صدای استان واحد است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.