کدخبر : 11389
دوشنبه 12 اکتبر 2020 - 8:00
فاقددیدگاه
نمانیده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس و همه مسئولین برای توسعه استان همدل و همصدا هستند

برای نمایندگان مجلس یازدهم جغرافیای حوزه انتخابیه معنی ندارد. هرسه نماینده خود را وکیل همه مردم دانسته و هرکجا هم مراجعه می کنیم خود را به عنوان نماینده تمام استان از شمال تا جنوب معرفی می کنیم.

جامک: نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان ایوان اظهار داشت: عدم رعایت عدالت در توزیع امکانات و بودجه باعث شکاف در فاصله توسعه یافتگی شهرستان ها و نهایتا موجب نارضایتی مردم شده است.
“علی اکبر بسطامی” اظهار داشت: شهرستان ایوان با وجود پتانسیل و ظرفیت های مناسب در حوزه آب و خاک، طبیعت زیبا، میراث فرهنگی و نیروی انسانی تحصیلکرده از قافله توسعه یافتگی فاصله فراوان دارد.
وی وضعیت زیرساخت های این شهرستان را بسیار نامناسب توصیف و ادامه داد: شهر ایوان به عنوان مرکز شهرستان از امکانات فرهنگی، ورزشی، فضای مناسب شهری برخوردار نبوده و شایسته نیست در چله دوم انقلاب برای احداث یک کنارگذر ساده و یا آسفالت چند خیابان، جلسات و رایزنی های گسترده صورت گیرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به سه عامل مهم در ایجاد شکاف توسعه‌ای خاطر نشان کرد: ضعف ساختاری در نحوه تخصیص بودجه که برمبنای چانه زنی استوار است، نابرابری در توزیع امکانات و منابع در سطح استان ها و همچنین در سطح شهرستان ها و همچنین عدم اجرای قوانین موجود، به عنوان سه عامل مهم در ایجاد فاصله در شاخص توسعه یافتگی استان ها دخیل هستند.
این نماینده مردم با ابراز نگرانی از نحوه معرفی استان و ارائه گزارش عملکرد به مرکز گفت: همه دولت ها و نمایندگان ادوار مختلف برای رشد استان تلاش کرده و اقدامات آنها قابل ستایش است. اما یک نکته مهم وجود دارد، بایستی در ارائه آمارها دقت و انصاف رعایت شود. نباید اجازه دهیم اتفاقی که بعد از جنگ رخ داد، دوباره تکرار شود.
وی گفت: بسته شدن پرونده بازسازی که استان ایلام بالاترین آسیب و خسارت ها را از جنگ دید، ناشی از ارائه آمارهای اشتباه و اعلام پایان بازسازی توسط مسئولین وقت بود. این در حالی است که با گذشت بیش از دو دهه از جنگ هنوز برخی استان ها از این محل بودجه و منابع دریافت می کنند. بنابراین آن تصمیمات احجاف بزرگی در حق مردم مظلوم استان محسوب می شود.
علی اکبر بسطامی در پایان تاکید کرد: برای نمایندگان مجلس یازدهم جغرافیای حوزه انتخابیه معنی ندارد. هرسه نماینده خود را وکیل همه مردم دانسته و هرکجا هم مراجعه می کنیم خود را به عنوان نماینده تمام استان از شمال تا جنوب معرفی می کنیم.
وی اضافه کرد: تمام مسئولین اعم از استاندار، مدیران اجرایی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام به همراه هر سه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بدون هرگونه اختلاف و یا دشمنی، یکدل و یکصدا با وحدت و برادری تنها برای توسعه و رفع مشکلات مردم تلاش می کنند. بدون تردید در سطح ملی تنها یک صدای واحد از استان ایلام به بیرون منعکس می شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.