کدخبر : 11358
شنبه 3 اکتبر 2020 - 14:32
فاقددیدگاه
فرمانده مرزبانی ایلام:

هیچگونه تجمع زائران اربعین در مرز مهران وجود ندارد

فرمانده مرزبانی ایلام گفت: شرایط در مرز مهران عادی است و هیچگونه تجمعی از زائران اربعین برای عزیمت به عتبات عالیات و شهرهای مذهبی عراق در این مرز وجود ندارد.

سردار کیاست سپهری اظهار داشت: تردد تا پایان ماه صفر در مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه ، چزابه و خسروی ممنوع است و اجازه خروج به افراد داده نمی‌شود.

وی افزود: نوار مرزی استان در کنترل و رصد نیروهای مرزبانی قرار دارد و بنا بر تصمیمات اتخاذ شده کشوری، اجازه خروج از مرزها با توجه به شیوع کرونا و تاکید مقامات عراقی مبنی بر عدم پذیرش زائران، داده نخواهد شد.

فرمانده مرزبانی ایلام با اشاره به برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر تجمع افرادی در مرز مهران برای خروج از کشور، تاکید کرد: هم اکنون شرایط مهران عادی است و هیچگونه تجمعی در شهر و مرز مهران نداریم و این اخبار نیز شایعه‌ای بیش نبوده و تکذیب می‌شود.

سردار سپهری اضافه کرد: مبادی ورودی به شهر ایلام نیز با هماهنگی پلیس راه رصد می‌شود و خودروهایی که پلاک استان ایلام نباشند، اجازه عزیمت به سمت مرز را نخواهند داشت.

سپهری از عموم مردم و زائران خواست: با توجه به شیوع کرونا و به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری از عزیمت به مرزها پرهیز کنند تا بتوانیم هرچه زودتر زنجیره انتقال این ویروس را از بین ببریم.

مرز بین‌المللی مهران نزدیک‌ترین خروجی رسمی کشور به عتبات عالیات کشور عراق است و سال گذشته حدود ۶۲ درصد زائران اربعین از این نقطه به کربلای معلی عزیمت کردند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.