کدخبر : 11355
شنبه 3 اکتبر 2020 - 0:07
فاقددیدگاه
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

سهم جوانان ایلامی از نفت و گاز، کارگری و عملگی است

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی: با وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در استان، جزو استان های محروم و در ته جدول استان های توسعه یافته هستیم.

جامک: علی اکبر بسطامی در حاشیه بازدید از تنگ بیجار اظهار داشت: ایلام دارای ۱۱ درصد گاز کل کشور و پنجمین استان نفت خیز کشور است، اما با این وجود توسعه نیافته است.

وی با اشاره به محرومیت مردم منطقه افزود: باید از “تنگ بیجار” به “تنگ بیچاره” نام برد!باید تحقیق شود تا مشخص شود چقدر از ظرفیت مردم بیچاره تنگ بیجار استفاده شده است.!!!

 بسطامی تصریح کرد: ایلام دارای نیروی زبده و طراز اول است اما سهم ما نیروی کارگری و همان عملگی است.

به گفته وی با وجود نیروهای فوق لیسانس مرتبط با نفت و گاز، تنها در بخش کارگری از آنها استفاده می شود که این موضوع برای هیچ یک از نمایندگان استان قابل قبول نیست.
بسطامی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی از دغدغه های اصلی ما است، گفت: زیر ساخت های ناقص مردم در اختیار شرکت‌های نفتی قرار دارد. آب که در این پروژه ها استفاده می شود آب شرب مردم منطقه است.
جاده هایی است که محل تردد ماشین و وسایل پروژه ها است مستهلک شده و این حداقل امکانات مردم در حال نابودی است. در حالی که این شرکتها یک ریال برای این منظور هزینه نکرده‌اند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داست: با نگاهی به پراکنش توزیع مسئولیت های اجتماعی متوجه می شوید آیا اجرا شده است یا خیر؟

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام است، گفت: باید دید چند مدیر بالا رتبه ایلامی در این پروژها فعالیت دارند این موضوع برای ما قابل قبول نیست که با وجود این همه استعداد نتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بخشنامه اخیر وزیر نفت اشاره کرد و افزود: جاهایی که مسئولیت اجتماعی بر آنها تاکید شده شرق کارون، غرب کارون و غرب دزفول است که ایلام در غرب دزفول قرار دارد.وی افزود: در این حوزه علیرغم برداشت روزانه ۲۳۵ هزار بشکه نفت اما از اجرای بخشنامه وزارت نفت خبری نیست.

بسطامی ضمن تقدیر از تمام کسانی که در این منطقه زحمت می کشند، گفت: در هشت سال دفاع مقدس با حداقل ها از خاک وکیان این مملکت دفاع کردیم و هم اکنون حق داریم که اداره امکاناتمان را خود در اختیار بگیریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بارها گفته شده آمار خودسوزی و خودکشی در ایلام بالا است، اما تا حالا کسی به دنبال پاسخ چرایی این آسیب اجتماعی بزرگ بوده است؟ کسی پیگیری کرده که چرا جوانان ما ناامید و به پوچی رسیده‌اند؟

وی مدیریت بر منابع نفت و گاز حق مردم این استان دانست وتاکید کرد: هدف از این بازدید بررسی میدانی ظرفیت های نفتی و گازی است تا ثابت شود مطالبه گری ما منطقی، کارشناسی و بدون بزرگ نمایی است.

بسطامی افزود: مطالبه بحق مردم استان ایلام این است که از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده بومی برای مدیریت منابع خدادادی استفاده شود. قصد ما پا کردن در کفش دیگران نیست.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.