کدخبر : 11246
یکشنبه 6 سپتامبر 2020 - 12:07
فاقددیدگاه
معاون استاندار ایلام:

انتخابات مجلس ایلام با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات ایلام از تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه جنوب استان خبر داد و گفت: رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات ضروری است.

به گزارش جامک: محمد نوذری در نشست آسیب شناسی انتخابات استان ایلام اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوبی استان شامل شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره اندیشیده شده است.

وی، به اقتدار، صحت، سلامت و امنیت برگزاری انتخابات در استان ایلام اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های مسئول اعم از اجرا و نظارت تلاش می کنند انتخاباتی پرشور و منطبق با رای و نظر مردم در اوج امنیت و اقتدار را برگزار کنند.

معاون استاندار ایلام به شرایط متفاوت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: متفاوت بودن این مرحله از انتخابات نیز که تحت تأثیر شیوع کرونا قرار دارد تجربه جدیدی است که تمهیدات لازم برای آن به کار گرفته می‌شود.

نوذری از تمهیدات در نظر گرفته‌شده با توجه به شرایط متفاوت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به تبلیغات نامزدها در فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: نامزدها از برگزاری تجمعات و گردهمایی و داشتن ستاد انتخاباتی در فضای واقعی منع و تمام امور تبلیغی و ستادی آنان الزاماً باید در فضای مجازی باشد.

پخش تبلیغات نامزدها در شبکه استانی

وی با اشاره به امکان جدیدی که در این مرحله از انتخابات به نامزدهای انتخاباتی داده‌شده است، گفت: بر اساس تمهیدات انجام‌شده، فیلم و گفت‌وگویی از ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام تهیه‌شده که قرار است در سه نوبت از صداوسیما پخش شود و علاوه بر این، نامزدها می‌توانند از فضای مجازی نیز برای امر تبلیغات استفاده کنند.

نوذری در ادامه به نامزدها و طرفداران آنان تاکید کرد: پرهیز از ایجاد هیجانات قومی و قبیله‌ای، رعایت اخلاق و انصاف در فضای مجازی و تبلیغی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی را موردتوجه قرار دهند و با اطمینان به این نکته واقف باشند که تمام فعالیت‌ها به ریز تحت نظر مقامات مسئول قرار دارد.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار ایلام به تمهیدات اندیشیده شده برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب استان اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش تعداد شعبه‌ها، فراهم کردن استقرار صندوق‌ها در فضای باز و الزام مجریان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و فراهم کردن ملزومات بهداشتی در صندوق‌ها ازجمله این اقدامات پیشگیرانه است.

با توجه به اطلاعیه شورای نگهبان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ شهریورماه خواهد بود و در استان ایلام هم ۲ نامزد حوزه انتخابیه دهلران به دور دوم راه یافته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود که بدلیل شیوع کرونا به شهریورماه موکول شد.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۳۷۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.