کدخبر : 11134
چهارشنبه 29 جولای 2020 - 8:27
فاقددیدگاه

کم بودن آزادگان و عدم مهاجرت ۲ شاخصه ایلام در دفاع مقدس

استاندار ایلام گفت: کم بودن تعداد آزادگان نسبت به شهدا و جانبازان و عدم مهاجرت در دوران جنگ ۲ شاخصه مهم و منحصربفرد مردم این استان در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت افزود: یکی از این شاخصه ها به علت کم بودن تعداد آزادگان این استان به نسبت تعداد شهدا و جانبازان برمی گردد نشان دهنده اوج شهادت طلبی این مردمان است که تا آخرین قطره خون خود در نبرد با دشمن کوتاه نیامدند.

وی یادآور شد: شاخصه دوم عدم مهاجرت مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی است، درحالی که تمام مناطق استان زیر هدف مستقیم توپخانه ها و جنگنده های بعثی بود اما هرگز ترک سرزمین نکردند و بجای آن ماندند و نگذاشتند یک وجب از خاک میهن به دست دشمن متجاوز بیافتد و این پایداری و استقامت ستودنی است.

استاندار ایلام با اشاره به هشت سال مرزداری ایلامی ها در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: این مردمان بزرگ همواره در ادوار مختلف تاریخ مرزداران شجاع و قابل اعتمادی بوده اند و در هشت سال جنگ تحمیلی با نثار سه هزار شهید، ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۷ آزاده، نقشی بی بدیل در تاریخ دفاع مقدس آفریدند.

سلیمانی دشتکی با تسلیت شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)، موضوع شهادت و ایثار را در بالاترین نقطه اهمیت دانست و گفت: ایلام در حوزه شهادت و ایثارگری شاخصه های بی نطیری به نسبت باقی کشور کشور دارد و از این حیث حائز رتبه اول است.

وی با اشاره به اینکه ما در قبال خون شهدا مدیون هستیم و مسئولیت داریم، اظهار داشت: در استان ایلام با توجه به اینکه جای جای این دیار معطر به خون شهداست بنا را بر آن گذاشته ایم امور ایثارگران در اولویت کاری تمامی مسئولان استان باشد و در این راستا از زحمات همه ارگان ها و نهاده به ویژه دستگاه های متولی چون بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکر می کنم.

وی با تاکید بر این مطلب که کار در حوزه ایثارگران نبایست معطل بماند، افزود: باید رسیدگی به مسائل ایثارگران بصورت عملیاتی باشد و در این مسیر یکی از ضرورت های مهم رسیدگی به امور معیشتی، اشتغال و مسکن این عزیزان است.

وی افزود: امروز در استان با تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی قدم های مهم و ارزنده ای با کمک همه نهادها و ارگانهای مختلف چون بنیاد مستضعفان، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران برداشته شده است و در این راستا لازم است رفع مشکل مسکن ایثارگران در اولویت کار این ستاد قرار گیرد.

استاندار ایلام با اشاره‌ به اینکه در آستانه سالروز ورود آزادگان به کشور هستیم، گفت: اگر چه امسال شرایط خاصی در ارتباط با کرونا ایجاد شده است اما در جهت پاسداشت ورود آزادگان به کشور برنامه ها با شکل و شمایل دیگر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ترجیحا بصورت مجازی و یا ویدئو کنفرانس برگزار شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود وضعیت استان را در بحث کرونا را قرمز اعلام کرد و گفت: در این شرایط خطرناک شاهد برگزاری برخی مراسمات عزا و عروسی با جمعیت بالا در استان هستیم که برپا کنندگان این مراسمات باید بدانید با دعوت مردم به این مراسمات آنها را به سوی قتلگاه فرا می خوانند و این گناهی نابخشودنی در به خطر انداختن جان مردم است.

وی افزود: طبق بررسی ها از هر هزار نفر مبتلا ۵۰۰ نفر بدون علامت، ۳۵۰ نفر دارای علامت ضعیف و ۱۵ درصد دارای علائم شدید هستند و البته عامل اصلی شیوع بیماری در گروه بی علامت است و این رعایت پروتکل‌های های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را حیاتی کرده است.

در این نشست مقرر شد مراسم بزرگذاشت سالروز ورود آزادگان به میهن با تمهیدات خاص و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بصورت ویدئوکنفراس و با تاکید بر اجرای برنامه ها بصورت مجازی، برگزار شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.