کدخبر : 10900
سه‌شنبه 9 ژوئن 2020 - 13:57
فاقددیدگاه

علل وقوع حوادث ترافیکی در سه ماهه اول سال جاری

رئیس پلیس راه استان گفت : سرعت، سبقت غیر مجاز ، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو در حین رانندگی از مهمترین علل وقوع حوادث ترافیکی در 3 ماهه اول سال جاری در جاده های استان بوده است.

سرهنگ “رضا همتی زاده” با اعلام این خبر اظهار داشت : برابر بررسی وتجزیه و تحلیل صورت گرفته پلیس راه استان در بحث تصادفات جاده ای، ۸۵ درصد از تصادفات به وقوع پیوسته در محورهای مواصلاتی استان مربوط به ۴ عامل اصلی ذکر شده در جاده ها بوده که به طور مستقیم در تصادفات نقش داشته اند .

وی افزود : پیشگیری از عامل های اصلی ذکر شده در بحث تصادفات که پایه گذار بیشترین تصادفات در جاده های برون شهری استان است از مهمترین ماموریت های این پلیس بوده و ماموران پلیس راه استان به صورت جدی و قاطعانه با رانندگانی که مرتکب چنین تخلفات حادثه ساز شوند برابر مقررات قانونی رفتار می کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: در بحث عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودروها خصوصا سرنشینان ردیف عقب سواری ها در افزایش صدمات وارده و یا فوت سرنشینان بی تاثیر نبوده و سهم قابل توجهی از تصادفات را به خود اختصاص داده است که این پلیس با تدابیر در نظر گرفته شده در کلیه پاسگاهها بر این موضوع به صورت جدی نظارت و کنترل می کند .

وی تصریح کرد : پلیس راه استان با استفاده از ظرفیت ها و تجهیزات کنترلی در اختیار در راستای ارتقاء امنیت جاده ای و حفظ سلامت و صیانت از شهروندان با رانندگان خاطی و هنجار شکن که خط قرمز پلیس را رعایت نمی کنند برابرمقررات رفتار خواهد کرد.

همتی زاده با توصیه به رانندگان گفت: : رانندگان عزیز از عجله و شتاب بی مورد و خستگی و خواب آلودگی ناشی از رانندگی زیاد زندگی خود را به کام مرگ هدایت نکیند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.