کدخبر : 10695
چهارشنبه 22 آوریل 2020 - 10:14
فاقددیدگاه

مردم ایلام بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام و دبیر ستاد زکات این استان از پرداخت بیش از سه میلیارد و 200 میلیون تومان زکات توسط مردم نیکوکار این استان در 12 ماهه گذشته خبر داد.

“قنبر موسی نژاد” در  نشست ستاد زکات استان که  به ریاست نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات استان  و با حضور استاندار ،  و مسئولان دستگاههای اجرایی عضو ستاد این استان برگزار شد، با علام این خبر، اظهار کرد: از  این میزان زکات دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن زکات واجب،۷۳۰ میلیون تومان زکات مستحب بوده است.

وی با عنوان اینکه همه وجوهات زکات جمع آوری شده بین نیازمندان استان توزیع و یا صرف ساخت و تکمیل پروژه های عمرانی و فرهنگی شده است افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال قطعاً جهش بسیار خوبی در زمینه جمع آوری زکات در این استان خواهیم داشت .
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه« در رابطه با زکات ما مسئولان نظام اسلامی باید از کم کاری هایی که داشت ایم به عفو و آمرزش خداوند پناه ببریم» تصریح کرد: در نظام اسلامی و کشورمان علی رغم همه اقدامات خوبی که در زمینه ترویج و توسعه زکات انجام گرفته نتوانسته ایم تکلیف خود را به طور کامل انجام بدهیم لذا لازم است با برنامه ریزی بیشتر بتوانیم از این ظرفیت مهم بیشتر از گذشته بهره گیری نماییم.
موسی نژاد با عنوان اینکه ستاد زکات در همه شهرستانها و بخش های این استان به صورت جدی در حال فعالیت است تصریح کرد: در روستاهای این استان نیز  بیش از ۲۵۰ ساختار شورای زکات در حال فعالیت است و چنانچه  بخشداران و فرمانداران بیشتر از گذشته حمایت کنند می توانیم جهش  بسیار خوبی در زمینه جمع آوری زکات در این استان داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه برداشت محصولات کشاورزی تا روزهای آینده در مناطق جنوبی استان آغاز می شود ادامه داد: برای جمع آوری زکات در فصل برداشت محصولات کشاورزی نیازمند امکانات بیشتری هستیم که از استاندار محترم درخواست داریم در این زمینه حمایت کنند.
دبیر ستاد زکات استان تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان  هستیم در زمینه زکات فطریه نیز  لازم است ساختاری فراهم کنیم که این فریضه نیز ساماندهی شود که در این زمینه  بر اساس دستور وزیر محتر م کشور لازم است با مسئولیت معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری ساختاری فراهم شود تا بر اساس دستورالعمل  ابلاغی جمع آوری زکات فطریه کاملا ساماندهی شود.
موسی نژاد  استفاده از ابزارهای تبلیغی برای ترویج و توسعه زکات را بسیار موثر دانسته از رسانه های صدا و سیما و ارشاد اسلامی انتظار داریم در زمینه فرهنگ سازی فریضه زکات بیشتر از گذشته همکاری شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.