کدخبر : 10653
چهارشنبه 15 آوریل 2020 - 14:09
فاقددیدگاه

یقه کدام مسئول را باید گرفت!!! راه و شهرسازی؟ یا سازمان راهداری؟

پروژه 15 کیلومتری جاده بانخشک تا ریزه‌وند از توابع بخش چوار به یکی از کش دارترین پروژه‌های راه‌سازی کشور بعد از آزادراه تهران- شمال تبدیل شده است.

جامک: پیرو درخواست های فراوان مردم، پیگیری مدیران و مسئولان از گذشته تاکنون مخصوصا فرماندار وقت و دستور سریع استاندار ایلام و اختصاص اعتبار لازم، فاز اول طرح به طول هفت کیلومتر با قراردادی به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان به پیمانکار واگذار شد.

🔹در این مرحله پیمانکار با اجرای تعهدات، پیشرفت فیزیکی مناسب و رساندن پروژه تا مرحله آسفالت از محل منابع خود اقدام نموده اما تاکنون تنها ۵۰۰ میلیون تومان به وی پرداخت شده است.

🔹براساس بررسی های به عمل آمده این اتفاق بعد از تغییر ساختار و جدا شدن بخش مدیریت راه از اداره کل راه و شهرسازی و ادغام در حمل و نقل و پایانه ها، به بهانه‌ای برای فرار از تعهدات گردیده و الان هیچکدام از سازمان های یاد شده خود را متولی این پروژه نمی دانند. حتی گفته می شود؛ اعتبار اختصاص یافته به سرفصل اداره کل راه و شهرسازی، صرف پروژه های دیگری شده است.

🔹ضمن این که منابع لازم برای تکمیل فاز دوم به طول هشت کیلومتر هم پیش بینی شده است. حال که این پروژه ۴۰ ساله در آستانه تبدیل به یک اثر تاریخی قرار دارد، در بازی جدید پاس‌کاری بین اداره راه و شهرسازی و مدیریت راهداری و حمل و نقل جاده ای، وارد فاز جالبی شده و از جمله نوبرانه‌های این دو نهاد است.

🔹لذا با توجه به اهمیت موضوع به خاطر محل تردد بهره برداران ذخایر نفت و گاز منطقه و قرارگیری هشت روستای ریزوند، سرچم لو، پاچم دهارون، سرچم دهارون، چشمه رمضان، سرپیتک، چمن بالا و چمن پایین در این مسیر، انتظار اتمام پروژه بعد از چهار دهه توقع زیادی نبوده و مردم همچنان منتظر اقدام عاجل استاندار محترم هستند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.