کدخبر : 10627
یکشنبه 12 آوریل 2020 - 14:48
فاقددیدگاه
منتخب مردم با حضور در منطقه زردلان از توابع شهرستان هلیلان؛

وضعیت اقتصادی ساکنین زردلان سردسیر نامناسب و نیازمند اقدام اورژانسی است

در میان هیاهوی اخبار نگران کننده ویروس کرونا، افزایش سینوسی آمار مبتلایان و بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری، خبر خودکشی دختر 12 ساله زردلانی از توابع شهرستان هلیلان، فضای عمومی استان و حتی کشور را تحت تاثیر قرار داد و باعث تاثر و ناراحتی همگان شد.

پایگاه خبری جامک

سفر نماینده منتخب مردم ایلام در صبح روز شنبه ۲۳ فروردین به منطقه زردلان و دیدار با خانواده این کودک باعث شد خبرنگار پایگاه خبری جامک، جزئیات ماجرا را زبان نماینده جویا شد.

“علی اکبر بسطامی” در این خصوص اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع این حادثه ناراحت کننده، بلافاصله از سازمان‌های مسئول علت را جویا شدم. متاسفانه اطلاعات دریافتی با آنچه که از طریق منابع غیررسمی دریافت کرده بودم مغایرت داشت، لذا برای دستیابی به اخبار درست، شخصا در منطقه حضور یافته و کل ماجرا را از زبان مادرش شنیدم.

منتخب اول ایلام اضافه کرد: خانواده این دختر تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و در فقر مطلق به سر می برند. آنها در تامین نیازمندی های اولیه عاجز هستند. وی گفت: نه تنها این خانواده بلکه بیشتر ساکنین منطقه زردلان سردسیر از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند. ساکنین این منطقه عموما تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار دارند. گذران زندگی آن سخت بوده و نیازمند اقدام اورژانسی هستند.

بسطامی اضافه کرد: ضعف در زیرساخت ها، مشکل مسکن، بهداشت، راه نامناسب، نبود فرصت های شغلی و بیکاری بسیار بالا در این منطقه کاملا محسوس و قابل تامل است.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات پنج میلیون تومانی خودکفایی از سوی سازمان های حمایتی که منجر به خروج آنان از چتر حمایت این سازمان ها می شود، تاثیری در سطح معیشت و ارتقاء وضعیت اقتصادی خانواده ها ندارد و حتی اجرای این طرح به یک مشکل تبدیل شده است.

این منتخب مردم ابراز داشت: بایستی این تسهیلات در سقف حداقل ۵۰ میلیون تومان با تنفس دو ساله و همچنین نظارت کامل در تبدیل شدن به شغل مورد نظر صورت گیرد.

علی اکبر بسطامی تاکید کرد: برون رفت منطقه زردلان سردسیر از این وضعیت، نیازمند عزم جدی همه مسئولان، سازمان های حمایتی و خیرین است. به عنوان منتخب آنان، این مسئله را از طریق مسئولین کشوری تا رسیدن به شرایط مناسب پیگیری خواهم کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.