کدخبر : 10618
شنبه 11 آوریل 2020 - 12:26
فاقددیدگاه

کنترل سرعت نقش اساسی در ایمنی و کاهش تصادفات خواهد داشت

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: کنترل سرعت خودرو توسط راننده نقش اساسی در بهبود ایمنی ترافیک و تصادفات جاده ای به همراه خواهد داشت .

به گزارش جامک به نقل از کانال خبری پلیس؛ سرهنگ “رضا همتی زاده” اظهار داشت: سرعت غیرمجاز یکی از مهمترین علل اصلی تصادفات مرگبارجاده ای است که چندین درصد از تصادفات استان را به خود اختصاص داده و تنها راه پیشگیری از این مقوله، توجه راننده به قوانین و مقررات و رعایت سرعت مطمئنه است.

وی ادامه داد : کنترل سرعت خودرو که پدال گاز آن زیر پای راننده است تنها عامل انسانی است که با کاهش سرعت، ریسک تصادف را کاهش داده و از شدت تصادفات کاسته می شود.

همتی زاده یادآور شد : رانندگی با سرعت غیر مجاز در جاده های برون شهری یعنی استقبال از حوادث و سوانح ترافیکی یعنی هرچه سرعت وسیله نقلیه بیشتر شود چشم راننده در حد معمول موانع و خطرات پیش رو را به موقع دریافت نمی کند و در مواقع روبرو شدن با حوادث توان واکنش به موقع را نخواهد داشت .

وی به رانندگان توصیه کرد:هیچگاه سرعت در رانندگی را جایگزین کارهای عقب افتاده خود نکنند.

این مقام انتظامی یادآور شد : با توجه به تمدید طرح فاصله گذاری تا پایان فروردین ماه و خلوتی جاده ها استان از رانندگان تقاضا داریم تا از سرعت های غیر مجاز پرهیز کنند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.