کدخبر : 10545
سه‌شنبه 31 مارس 2020 - 22:22
فاقددیدگاه

از شمار دو چشم، یک تن کم

اگر روزی کسی اشعار او را به فارسی برگرداند یقینا نام ا‌و در جغرافیای ایران شکوفاتر می‌شود. ایران و ایلام این روزهای داغدار چهره ای ماندگار شده است، نام و آوازه استاد منصوری در آینده، بیشتر از گذشته و حال بر جغرافیای زاگرس و ایران خواهد درخشید.

💥*به نام پروردگار مهربان

از شمار دو چشم، یک تن کم
وز شمار خرد، هزاران بیش

این روزها خبرهای تلخ و ناگوار بسیار است، اما خبر درگذشت استاد فرزانه و اندیشمند زاگرسی، شاعر خردورز، هنرمند انسان گرا و طبیعت دوست، حشمت منصوری جمشیدی، دل و خاطر هنر دوستان و خردورزان را اندوهگین کرد.

استاد منصوری جمشیدی را بایستی عصاره اندیشه‌های خوب و پایدار خواند. بیت به بیت آثار او نشانه‌‌ای از اندیشه و بینش عمیق به فلسفه زیستن و شکوفا زیستن دارد.

“شیون بلوط”
“سبز قبا”
“دلبر” و سایر آثار او، همه نشان می‌دهد، منصوری ضمن شناخت از پارادایم‌های نوین جهانی در حوزه های مختلف ذهنی منسجم و بیانی هنری دارد.
او به زیبایی هر چه تمام‌‌تر با زبان فاخر کوردی مسائل اجتماعی، زیست‌محیطی، اقتصادی و سیاسی _ مدنی را در قالب شعر بیان می‌کرد.

🔹 مسائلی که همه زیست ما را به نحوی تحت تاثیر قرار می‌دهد.
اگر روزی کسی اشعار او را به فارسی برگرداند یقینا نام ا‌و در جغرافیای ایران شکوفاتر می‌شود.
ایران و ایلام این روزهای داغدار چهره ای ماندگار شده است، نام و آوازه استاد منصوری در آینده، بیشتر از گذشته و حال بر جغرافیای زاگرس و ایران خواهد درخشید.
یاد و خاطره او را همواره و به‌خصوص در ایام “دلتنگی و تنهایی” با شنیدن صدایش و فکر کردن به بنیان‌های اندیشه‌اش گرامی می‌داریم.

با احترام
محمدحسین بوچانی
معاون شهردار تهران و رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران

۱۱ فروردین ۱۳۹۹

٭یادآور می‌شود که دکتر بوچانی، معاون شهردار تهران، متولد شهر میمه زرین‌آباد و از مفاخر علمی و مدیریتی استان ایلام، در سطح ملی و دارای سوابق متعدد در شورای شهر تهران، شورایعالی استانها، شورای شهر تهران و دانشگاههای تهران و نشریات علمی – پژوهشی، به ویژه در نشریات حوزه‌ی شهرسازی، مدیریت شهری و شوراها می‌باشد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.