کدخبر : 10540
سه‌شنبه 31 مارس 2020 - 22:19
فاقددیدگاه
راه رفتن صدا و سیمای ایلام بر روی لبه تیغ

عذرخواهی عوامل برنامه محلی “وهاران” کمترین مطالبه مردم

این روزها که دنیا گرفتار ویروس کرونا شده و همه امور مردم تحت تاثیر این بحران قرار دارد، حتی گروه تروریستی داعش هم برنامه‌های خرابکارانه خود را تعطیل نموده اما تعدادی برنامه ساز و تهیه کننده سیمای مرکز ایلام در حال تولید محتواهای حاشیه ساز و تحریک کننده مردم هستند.

پایگاه خبری جامک

واگذاری مناقصه‌ای برنامه های تولیدی به افراد فاقد توان، تخصص و سواد رسانه‌ای به صورت دوره‌ای باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شود که بعضا نمی توان میزان عواقب خطرناک و واکنش‌های مردم به آنها را پیش بینی کرد.

به نظر می رسد ساختار نظارتی این مجموعه کاملا تعطیل بوده و شخص مدیر کل نیز هیچ کنترلی بر برنامه های تولیدی ندارد. یا از رفتار برخی همکاران تصمیم ساز و سیاستگذار درون شبکه بی خبر است یا خبر دارد و نمی تواند کاری انجام دهد، که در هر دو صورت این نوع مدیریت قابل قبول نیست.

فریز شدن و باقی ماندن فضای این سازمان در هوای انتخابات مجلس و آزاد گذاشتن برخی همکاران برای تولید هرگونه محتوای تحریک آمیز، متعصبانه و جهت دار، نمی توان به عنوان یک سبک مدیریتی آن هم در یک رسانه عمومی که بایستی متعلق به همه باشد، پذیرفته شود.

توهین به افراد، نام بردن تمسخرآمیز مستقیم از برخی طوایف و بزرگان، استفاده از کنایه و کلمات نیش دار و مخاطب قراردادن شخصیت های موثر یک منطقه، خارج شدن از دایره ادب و نزاکت و روی آوردن به هجویات به جای طنز، حاصل رها کردن فضای برنامه سازی در این مجموعه، تعطیل بودن نظارت و بررسی های فنی و محتوایی و در یک جمله آتش به اختیار نمودن برخی معاونین و تهیه کنندگان جویای نام و نان سیمای مرکز ایلام است.

این اقدامات خلاف منشور حرفه‌ای و راهبرد اساسی و ایجادی صدا و سیمای مراکز استان ها است. ایجاد وحدت، همدلی، توجه به همه عقاید، احترام به هنجارهای اجتماعی و فرهنگی همه ایلات و طوایف، استفاده از ظرفیت زبان و گویش های محلی همه ساکنین استان هدف غایی راه اندازی این مراکز بوده که به نظر می رسد مدت کوتاهی است که در ایلام به این مهم توجه نمی شود.

هدف از نگارش این یاداشت تنها یک یادآوری به مجموعه این سازمان است. قصد پرداختن به جزئیات و ردیف کردن کارهای تحریک آمیز در این دو ماه گذشته را نداریم.

فقط بدانید “دوران بزن در رو” و استفاده ابزاری از تلویزیون برای باج گیری، مطامع شخصی، قوم‌گرایانه و ایلسواری به پایان رسیده و این رفتارها نزد افکار عمومی جایگاهی ندارند.

به حقوق عموم مردم به عنوان صاحبان این رسانه احترام بگذارید و سعی نکنید از امانتی که در اختیار شماست بهره برداری ناروا صورت گیرد. اتاق فکر این رفتارها بدانند که پشت آن قاب شیشه‌ای نمی توان مخفی شد. یقینا اگر قصد جریان سازی علیه کس یا کسانی را دارید، شک نکنید برنده این بازی نخواهید بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.