کدخبر : 10431
یکشنبه 1 مارس 2020 - 8:32
فاقددیدگاه

خسارت ۱۵۴ میلیاردی سیل به راه، کشاورزی و مسکن در ایلام

برآورد اولیه خسارت سیل هفته گذشته در استان ایلام، 151 میلیارد تومان به بخش راه و مسکن و 3 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان اعلام شد و ممکن است این خسارت‌ها بیشتر باشد که اعلام خواهد شد.

«علی اصغر کاظمی» مدیر کل راه وشهرسازی، اظهار کرد: سیل خسارات سنگینی را به محورهای اصلی، فرعی، روستایی و ابنیه فنی وارد کرد که میزان این خسارت توسط کارشناسان در برآوردهای اولیه ۹۶ میلیارد تومان اعلام شد.

وی با بیان اینکه   بر اثر جاری شدن سیل ۶۱۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی و۲۳۲ کیلومتر راه روستایی و تعداد ۳۳۲ دستگاه ابنیه فنی( پل) آسیب دید، تصریح کرد: در بخش مسکن شهری و روستایی نیز مبلغ ۵۵ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: این میزان خسارت بر اساس برآوردهای اولیه محاسبه شده که با تکمیل بررسی های نهایی احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

«سید محمدتراب میری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز،  اظهار کرد: بارش های سیلابی ۴۸ ساعت گذشته ۳۰ میلیارد ریال خسارت به اراضی کشاورزی این استان وارد کرده که این میزان خسارت بر اساس برآوردهای اولیه محاسبه شده و  با تکمیل بررسی‌های نهایی احتمال افزایش این رقم وجود دارد.
وی افزود: بیشترین خسارت های وارده متعلق به اراضی زراعی و باغی شهرستان های سیروان و دره شهر گزارش شده هرچند در سایر نقاط استان نیز سیلاب آسیب هایی را به حوزه کشاورزی استان وارد کرده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام یادآور شد: باران های سیلابی بیشترین خسارت را به اراضی زراعی گندم و کلزا در شهرستان های سیروان و دره شهر ایجاد کرد هرچند باغات این مناطق نیز از آسیب های سیلاب در امان نماندند.
میری تاکید کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی در نقاط مختلف استان برای بررسی و جمع بندی نهایی خسارت ها در حال ارزیابی وضعیت اراضی زراعی و باغی استان هستند و طی روزهای آتی آخرین وضعیت اراضی کشاورزی مشخص می‌شود.

هفته گذشته به مدت ۲۴ ساعت استان ایلام شاهد بارش‌های سیل‌آسا بود و بیشترین بارندگی در  بخش «میمه»  شهرستان دهلران به میزان  ۱۹۷ میلیمتر ثبت شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.