کدخبر : 10363
چهارشنبه 5 فوریه 2020 - 7:38
فاقددیدگاه

طرح همیار مادر و کودک در ایلام کلید خورد

طرح همیار مادر و کودک روز سه شنبه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در ایلام آغاز شد.

مدیرکل بهزیستی ایلام روز سه شنبه در کارگاه آموزشی منطقه ای تربیت مدرس ویژه این طرح که با حضور کارشناسان و تسهیل‌گران استان‌های فارس، هرمزگان، بوشهر و ایلام برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات این استان پایین بودن میزان تاب آوری مردم است که ریشه در دلبستگی ناایمن دوران نوزادی و کودکی دارد.

زهرا همتی بیان کرد: دلبستگی ناایمن زمینه بروز آسیب های اجتماعی نظیر خودکشی، افسردگی و … در دوران نوجوانی و جوانی افراد شده و آنان را در معرض بسیاری از آسیب ها قرار می دهد.

مدیرکل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه ایجاد ایمنی و دلبستگی بین مادر و کودک از راهکارهای مهم پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: یکی از اصولی ترین روش ها برای افزایش تاب آوری و ایجاد دلبستگی ایمن در افراد حفظ سلامت روحی و روانی مادران در دوران بارداری است تا توانایی کنترل اضطراب، افسردگی خود را یافته و در آرامش کامل فرزندان خود را پرورش دهند.

همتی تاکید کرد: بدون شک پیوند و ایجاد رابطه سالم بین مادر و کودک در رشد روانی و اجتماعی افراد و سلامت زندگی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

معاون فرهنگی، پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام نیز در خصوص این طرح توضیح داد: هدف از اجرای این طرح ارتقا سلامت روانی، اجتماعی مادران در معرض آسیب به همراه کودکان آنها و پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های روانی، اجتماعی این مادران است.

فرمان عزیزنیا جامعه هدف این طرح را مادران باردار چهار ماهه به بالا و در معرض آسیب عنوان کرد که در اجرای این طرح توسط تسهیلگران پایگاه های سلامت اجتماعی بهزیستی شناسایی و اطلاعات آنها جمع آوری می شود.

وی اظهار کرد: این مادران برای دریافت خدمات لازم از طریق این پایگاه ها به معاونت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ادارات بهزیستی معرفی می شوند.

وی ویژگی های جامعه هدف این طرح را زنان باردار مناطق کم برخوردار یا دارای فرزندان معلول یا همسر بیمار روانی مزمن، زنان دارای همسران معلول یا کم توان ذهنی و یا زنان داررای فرزندان اختلالات فراگیر رشدی، زنان دارای همسر بیمار اعتیاد،زنان بیمار معتاد باردار یا زنان باردار مناطق کم برخوردار معرفی شده توسط پایگاه های سلامت اجتماعی، زنان دارای فرزندان با اختلالات ژنتیک یا کم بینا و کم شنوا و زنان باردار معرفی شده از مراکز مشاوره عنوان کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.