کدخبر : 10160
یکشنبه 29 دسامبر 2019 - 8:13
فاقددیدگاه

رجعت به بیسوادی نگران‎کننده است

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: رجعت به بیسوادی یکی از نگرانی ها و موانع پیش روی ریشه کنی بیسوادی محسوب می شود.

سمیه حیدری روز شنبه به مناسبت هفتم دی ماه سالروز تاسییس نهضت سوادآموزی در گفت و گویی افزود: با وجود اقدام هایی که برای ریشه کنی بیسوادی در این استان انجام می شود ولی متاسفانه در برخی موارد شاهد بازگشت بیسوادی افراد آموزش دیده این نهضت هستیم.

وی ادامه داد: سوادآموزان در این نهضت پس از شناسایی و یا مراجعه حضوری در دوره های مختلف سوادآموزی، تحکیم سواد و انتقال آموزش های مختلف را کسب و باسواد می شوند.

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد بعد از گذراندن دوره های آموزشی اما برای تثبیت سوادآموزی اقدامی نکرده و در نتیجه دوباره به بیسوادی بازگشت پیدا می کنند.

حیدری بدون ارایه آمار در این زمینه تاکید کرد: یکی از راهکارهای این اداره کل برای جلوگیری از رجعت بیسوادی آموزش دیدگان، برگزاری دوره های تحکیم سواد است تا با حضور در این کلاس ها آموخته های آنان مرور شود.

وی یادآور شد: کتاب های آموزشی، مهارتی و کمک آموزشی در این مرحله در اختیار سواد آموزان قرار گرفته تا سواد آنها تحکیم یافته و از بازگشت آنها به بیسوادی خودداری شود.

حیدری یادآور شد: امسال بیش از  سه هزار و ۲۰۰ نفر در استان ایلام با شرکت در دوره های آموزشی این نهضت در حال کسب دانش هستند.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ از مجموع جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان ایلام به تعداد ۳۹۲ هزار و ۱۲۸ نفر ۹۴/۵ درصد با سواد هستند./ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.