کدخبر : 10143
چهارشنبه 25 دسامبر 2019 - 11:34
فاقددیدگاه
مدیر کل ثبت احوال استان ایلام:

امانتدار اسناد و اطلاعات هویتی مردم هستیم

ثبت احوال به عنوان امین و حافظ اسناد و اطلاعات هویتی مردم بوده به طوری که میزان دسترسی همه کارکنان و افراد به صورت کاملا سیستماتیک و سطح بندی شده تحت نظارت و کنترل است.

جامک: مدیرکل ثبت احوال ایلام در جمع منتخبی از فعالان رسانه‌ای اظهار داشت: این سازمان با یک قرن قدمت، در استان ایلام  بیش از پنجاه نوع خدمت به مردم ارائه می‌دهد. وی گفت: ثبت وقایع حیاتی از جمله وظایف این اداره کل بعنوان کار اساسی در تولید و نشر آمار جمعیتی است که در استان ایلام  ۹۹.۸ درصد وقایع حیاتی در مهلت قانونی ثبت می شوند.

مهندس تیموری اضافه کرد: امسال ۶ هزار و ۵۲۵ واقعه تولد، یک هزار و ۹۱۰ واقعه وفات، سه هزار و ۶۸۷ واقعه ازدواج و ۶۲۴ واقعه طلاق در استان ثبت شده است. وی با اشاره به سوم دی‌ماه به عنوان روز ثبت احوال گفت: صد و یکمین سالروز تاسیس ثبت احوال کشور امسال با شعار خدمت هوشمند، شفافیت و کارآمدی نامگذاری شده است.

تیموری با بیان اینکه تنها در ۹ ماهه امسال ۳۰ هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده، گفت: تاکنون ۴۰۴ هزار نفر معادل ۸۷ درصد فرد واجد شرایط در استان برای دریافت کارت ملی هوشمنمد ثبت نام شده است. وی تاکید کرد:  تنها ۱۳ درصد واجدین شرایط برای ثبت نام اقدام نکرده اند که تلاش می کنیم تا پایان سال این تعداد نیز ثبت نام کنند.

 تیموری در ادامه یادآور شد: امسال ۲۰۰ نفر فاقد شناسنامه نیز تعیین تکلیف شدند. وی گفت: کار بسیار بزرگی در این راستا با تأکیدات استاندار محترم ایلام انجام‌شده است و بیشتر بار این مسئولیت بر دوش شورای تأمین استان بوده است که جای تقدیر دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان ایلام در خصوص یازدهمین دوره انتخبات مجلس نیز گفت: ثبت احوال در ماه اخیر در تشکیل هیات اجرایی انتخابات بیشترین تعامل و همکاری را داشته و درادامه مسیر نیز با رعایت اصل بیطرفی وظیفه خود را بر اساس قانون انجام می دهد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.