کدخبر : 10140
چهارشنبه 25 دسامبر 2019 - 8:31
فاقددیدگاه

ثبت احوال پاسدار هویت و افتخار هر کشوری است

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: ثبت احوال ضمن ورود به مقوله های اجتماعی، مبنای توسعه آمار صحیح در جامعه و پاسدار هویت و افتخار هر کشوری است.

محمد نوذری روز سه شنبه در همایش روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: مبنای توسعه هر کشوری در اختیار داشتن آمار است، سازمان ثبت احوال بعنوان مهم ترین نهاد مدنی دارای چهار شاکله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: ثبت احوال یکی از شاخصه ها و فرآیندهایی است که با ایجاد آن جوامع انسانی و کشورهای اروپایی به سمت توسعه یافتگی پیش رفته اند.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه ثبت احوال دارای تحرک و پویایی است، گفت: بحث نامگذاری در جامعه نیز بسیار مهم است و ثبت احوال یکی از تأثیرگذارترین مراکز برای نامگذاری است.

نوذری تاکید کرد: ثبت احوال در همه جای دنیا هویت ملی هر کشوری را مشخص می کند و جایگاه مهمی در تصمیمات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … دارد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: بر همین اساس سال ۱۲۹۷ در ایران بحث ثبت احوال بعنوان فرآیند تاریخی مهمی مطرح و اولین اسم بنام فاطمه ایرانی ثبت شد.

به گفته نوذری، نامگذاری این اسم بر مبنای هویت ایرانی و اسلامی ما بود و نشان می دهد هر وقت در تاریخ و فرآیندهای سیاسی هویت ملی و اسلامی کنار هم قرار گیرند، موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: سال ۱۳۰۴ این موضوع تقویت شد و بعنوان اصل و فرآیند مهم در کشور همه ایرانی ها باید دارای شناسنامه باشند.

معاون استاندار ایلام به نفش این سازمان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با تلاش استاندار، همدلی و وحدت بسیار خوبی بین هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت در این استان ایجاده و ایلام جزو اولین استان‌هایی در کشور است که هیات‌های اجرایی آن بدون هیچگونه مشکل و اختلافی تشکیل شد.

 نوذری با بیان اینکه بر اساس معیار و ارزیابی ستاد انتخابات کشور، مشارکت بالای ۷۰ درصد عالی و حداکثری است، اظهار داشت: بررسی ۱۰ دوره انتخابات در این استان نشان می‌دهد میانگین مشارکت مردم ایلام در انتخابات بالای ۷۵ درصد است.

وی اضافه کرد: ستاد انتخابات ایلام و شخص استاندار تلاش دارند مشارکت سیاسی مردم را بالا ببرند و همچون دوره های گذشته دوم اسفندماه روز تجلی مردم سالاری دینی در کشور تحقق یابد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.