کدخبر : 10129
سه‌شنبه 24 دسامبر 2019 - 15:02
فاقددیدگاه
معاون فنی و عملیاتی اوژانس خبر داد:

تولد نوزاد در بالگرد فوریت‌های پزشکی ایلام

معاون فنی و عملیاتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ایلام از تولد نوزاد در بالگرد این مرکز خبر داد.

مهندس «جواد کرمی» اظهار کرد:  مادر این نوزاد به دلیل زایمان اورژانسی و نبود تیم متخصص و امکانات لازم برای این گونه از زایمان‌ها به درخواست اورژانس شهرستان آبدانان با بالگرد به ایلام اعزام شد.

وی افزود: هرچند پیشرفت زایمان در داخل بالگرد و در طول مسیر پرواز رخ داد اما همزمان با نشستن بالگرد بر روی پد فرودگاه این نوزاد با همکاری تیم مامایی بیمارستان آیت الله طالقانی ایلام و نیروهای بالگرد اورژانس هوایی به دنیا آمد.

کرمی تصریح کرد: پس از تولد نوزاد در بالگرد، مادر و نوزاد با یک دستگاه آمبولانس مستقر در فرودگاه برای ادامه درمان و اقدامات پزشکی بیشتر به بیمارستان آیت الله طالقانی اعزام شدند.

وی ادامه داد: بالگرد اورژانس هوایی استان ایلام علاوه بر اینکه نقاط مختلف استان را در مواقع اورژانسی پوشش می‌دهد در مواقع لزوم شهرستان‌های همجوار استان‌های همسایه لرستان، خوزستان و کرمانشاه را نیز پوشش اورژانسی می‌دهد.

معاون فنی و عملیاتی مرکز مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ایلام تصریح کرد: به طور میانگین هر هفته چهار پرواز از سوی بالگرد اورژانش هوایی استان ایلام برای کمک به بیماران اورژانسی انجام می‌گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.