کدخبر : 10079
دوشنبه 16 دسامبر 2019 - 10:33
فاقددیدگاه

کسب نمره قبولی نوجوان ایلامی در عرصه فرهنگ از مراجع تقلید

«مهرشاد سهیلی» نوجوانان ۱۵ ساله ایلامی در اقدامات فرهنگی فعالیت‌های چشمگیری داشته، به نحوی که اخیرا وی در این راستا نمره قبولی را از برخی از مراجع عظام تقلید دریافت می‌کند.

جامک: توجه به جنگ نرم دشمن و فضاسازی‌های آن، فعالیت فرهنگی از جمله نیازهای جامعه بوده که نباید از آن غافل شد و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید در این زمینه آتش به اختیار عمل کرد، لذا فعالیت فرهنگی مهمترین مسأله‌ای است که رهبر انقلاب همواره بر آن تأکید دارند و خواستار اهتمام نسل جوان در این زمینه شده است و آن را به مثابه هوای جامعه می‌دانند.

در این راستا نوجوانان و جوانان بسیاری پس از دستور رهبر معظم انقلاب وارد فعالیت‌های فرهنگی شدند که «مهرشاد سهیلی» نوجوانان ۱۵ ساله ایلامی اهل موسیان شهرستان دهلران یکی از این افراد که به فرمایشات رهبر انقلاب لبیک گفته است.

تاسیس موسسه فرهنگی حضرت مهدی(عج)  توسط نوجوان ایلامی

ورود سهیلی به موضوعات فرهنگی و کمک به محرومان و نیازمندان سبب شده تا وی به عنوان نوجوان‌ترین نماینده حرم حضرت معصومه(س) تجلیل شود و افتخاری دیگر به کارنامه پربار این نوجوان اهل موسیان اضافه شود. سهیلی  با تأسیس موسسه فرهنگی حضرت مهدی(عج) تلاش می‌کند برنامه‌های فرهنگی مدنظر خود را پیگیری کند.

یکی از برنامه‌های مهرشاد سهیلی دیدار با مراجع تقلید و علما است که تلاش می‌کند با تبعیت از نصایح این بزرگان دغدغه‌های فرهنگی آنان را مورد توجه قرار دهد.

سهیلی از  سال ۹۴ و از ۱۱ سالگی فعالیت‌های فرهنگی را آغاز کرد و تا سال ۹۷ به‌صورت خودجوش فعالیت داشت، وی در جشنواره فرهنگی به‌عنوان نماینده استان ایلام حضور یافت و از سال گذشته با حمایت فرماندار موسیان فعالیت موسسه را ادامه داد.

اولین دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی

نخستین دیدار سهیلی با مراجع عظام تقلید سال ۹۶ انجام شد که با نامه‌نگاری که با سربرگ موسسه حضرت مهدی(عج) ارسال شد به دیدار آیت‌الله مکارم‌شیرازی رفت، در این دیدار با استقبال خوب آیت الله مکارم شیرازی مواجه و بر ادامه  فعالیت‌های وی تاکید شد.

این نوجوان ایلامی همواره در طول سال دو الی سه بار با به دیدار مراجع تقلید می‌رود، در یکی از این دیدارها آیت‌الله شبیری زنجانی با حمایت مالی بر تداوم فعالیت‌های وی تاکید می‌کند.

سخنان مراجع عظام تقلید برایم ایجاد انگیزه می‌کنند

مهرشاد سهیلی معتقد است، دیدار با مراجع بسیار برای وی مهم است و همواره بر ادامه این کار تاکید دارد و سعی می‌کند در هر سفری که برای فعالیت‌های فرهنگی به شهر قم سفر می‌کند از دیدار با مراجع تقلید محروم نشود چون به اعتقاد این نوجوان با ذکاوت ایلامی سخنان علما و مراجع سبب انگیزه بیشتر برای ادامه فعالیت‌ها می‌شود چون دعای مراجع دارای ارزش و اهمیت بی‌نظیری است.

موسسه حضرت مهدی(عج) که مدیریت آن بر عهده مهرشاد سهیلی است در کنار جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان، کلاس‌های قرآن را تشکیل داده و مورد استقبال قرار گرفته است.

۷۰نفر در موسسه حضرت مهدی (عج) به‌صورت افتخاری و خودجوش در زمینه‌های برپایی موکب، موضوع خیریه، اعزام زیارت اولی‌ها با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) فعالیت دارند. خانواده‌هایی که هزینه تأمین شیر خشک ندارند از کمک‌های این موسسه بهره‌مند شده و بسته‌های حمایتی دریافت می‌کنند.

پدر و مادر مهرشاد از فعالیت‌های این نوجوان ایلامی حمایت می‌کنند ولی تأکید دارند در کنار کار فرهنگی از درس غافل نشود، مشکلات نوجوانی سبب نشده تا این نوجوان مصمم و فعال انگیزه‌اش را از دست بدهد بلکه فعال تر از گذشته به کارش ادامه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.