کدخبر : 10044
شنبه 14 دسامبر 2019 - 7:54
فاقددیدگاه
استاندار ایلام؛

افراط و تفریط به دو جناح مطرح کشور آسیب رسانده است

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه همواره افراط و تفریط به دو جناح سیاسی مطرح کشور ضربه زده است، گفت: در این شرایط نیازمند وحدت و برادری بیشتر هستیم.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه پنجشنبه در دیدار با احزاب و فعالان سیاسی اصلاح طلب ایلام افزود: تاریخ آموزنده است و درس ها برای جریانات سیاسی دارد اگر به دقت در آن تامل کنیم.

وی یادآور شد: دولت اول حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عملکرد موفقی داشت، دولت دوم هم خوب شروع کرد تا تحریم های ظالمانه و اتفاقات پس از آن باعث و بانی مشکلات شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت را باید همراه با محدودیت ها و شرایط زمانی مورد قضاوت قرار داد، اظهار داشت: تخریب های زیادی علیه دولت صورت گرفت تا جایی که بسیاری از دستاوردهای دولت را در ذهن مردم معکوس جلوه دادند.

استاندار ایلام گفت: برجام بد نبود اما از بس علیه برجام بد گفتند که بسیاری باور کرده اند که برجام بد است.
دولت نماینده مردم و نظام و کشور است، در این شرایط همه بایست به دولت کمک کنیم.

سلیمانی دشتکی افزود: قانون یارانه ها خوب بود اما بد اجرا شد، سهمیه بندی بنزین در راستای همان قانون است و دولت در این برهه زمانی ناچار به اصلاح قیمت بنزین شد؛ تا پیش از این، دولت برای هر لیتر بنزین بیش از چهار هزار تومان یارانه می پرداخت اما در این شرایط سخت اقتصادی می بایست یارانه های بنزین هدفمند می شدند.

وی تاکید کرد: قانون هدفمندی بیان می کند که ۵۰ درصد درآمد یارانه حامل های انرژی باید در راستای ایجاد شغل، درآمدزایی، ایجاد زیرساخت ها و کمک به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه هزینه شود.

ایلام ۲.۸ دهم درصد بودجه کشور را به خود اختصاص داد

استاندار ایلام گفت: این استان با کمتر از ۸ دهم درصد جمعیت کشور بیش از ۲.۸ دهم درصد بودجه کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه ۲۲ بالاتر از ۹ استان کشور قرار دارد.

سلیمانی دشتکی افزود: دولت تدبیر و امید در استان ایلام موفق عمل کرده و نرخ تورم از ۱۲.۷ در سال ۹۶ امروز به ۸.۷ دهم درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: مرکز آمار ایران مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور است.

استاندار ایلام با بیان اینکه سرمایه گذاری های عظیمی در استان انجام شده است، اظهار داشت: وزارت نفت در طول یکسال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کرده است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد:خدمات قابل توجهی در استان انجام شده و طرح های بزرگی شروع شده یا در شرف انجام است که نمونه آنها پتروشیمی و NGL دهلران است.

وی اضافه کرد: سرمایه گذار خارجی در دهلران در زمینه اکتشاف نفت ۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

وی تامید کرد: تقویت خطوط انتقال گاز ایلام با ۱۳۰ میلیون یورو، یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه لرزه نگاری و اکتشاف نفت و گاز در مناطق شمالی و جنوبی استان سرمایه گذاری شده است.

استاندار ایلام گفت: راه آهن بعد از سال‌ها آماده کلنگ زنی شده است، فاز اول آزاد راه حمیل، ایلام، کربلا شروع شده و آزاد راه پل زال چیلات نجف اشرف به دهلران نیز در ردیف بودجه قرار گرفته است.

استاندار ایلام گفت: در سیل فروردین ماه با پیشگیری و ورود به موقع از یک فاجعه انسانی جلوگیری کردیم و بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار سیل برای مناطق سیل زده استان گرفتیم.

سلیمانی دشتکی افزود: مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای هدف مهم ما در انتخابات است.

وی تاکید کرد: همه کمک کنند و زمینه ساز یک انتخابات باشکوه باشیم، نماینده باید ملی تصمیم گیرد و منطقه ای اجرا کند.

وی افزود: در انتخابات هر جریان یا کاندید به نقاط قوت خود بپردازد و نباید برای اثبات خود به نفی دیگری پرداخت!

وی یادآور شد: قاطبه مدیران ما پاکدست و سالم هستند نبایست به خاطر چند مدیر فاسد همه مدیران را فاسد خواند.

در این نشست که با استقبال گسترده جریان فکری اصلاح طلب مواجه شد محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گزارشی از روند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ارائه داد و در ادامه بیش از ۱۰ نفر از احزاب و فعالان سیاسی جریان اصلاح طلب به نمایندگی مطالب و نقطه نظرات خود را در ارتباط با مباحث روز به ویژه انتخابات پیش رو مطرح کردند و همه به اتفاق خواستار حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای شدند.

پیش از این نشست، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام عصر پنجشنبه ۲۱ آذر ماه در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو نشستی را با نیز احزاب و فعالان سیاسی اصولگرا در استان برگزار کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.