کدخبر : 10015
یکشنبه 8 دسامبر 2019 - 8:13
فاقددیدگاه

رخ نمایی همه داوطلبان نمایندگی در ایلام

با ثبت نام و اعلام داوطلبی چندین نفر دیگر در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در روز پایانی ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، همه حاضران در عرصه داوطلبی کسب یکی از سه کرسی نمایندگی استان ایلام مشخص شدند.

روز پایانی ثبت نام داوطلبان  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  به نوعی پایان بسیاری از گمانه زنی ها و حرف و حدیث هایی بود که در ماه های اخیر در مورد حضور بسیاری از چهره های سیاسی در انتخابات مجلس در حوزه سیاسی و اجتماعی ایلام مطرح می شد.

شنبه ۱۶ آذرماه مطابق تقویم زمانی اعلام شده، شمار زیادی از فعالان رسانه ای و سیاسی در محل نامنویسی داوطلبان حاضر شده بودند تا شاهد نام نویسی افرادی باشند که  ششمین روز را برای اعلام حضور خود به عنوان داوطلب کسب  یکی از سه کرسی نمایندگی استان۵۸۰  هزار نفری  ایلام در  ۲ حوزه انتخابیه دهلران و ایلام در مجلس شورای اسلامی برگزیده بودند.

از جمله آنکه شماری از مدیران اجرایی سال های اخیر ایلام ثبت نام و اعلام داوطلبی خود در حوزه انتخابیه ایلام  را به روز پایانی موکول کرده بودند که البته آنان تنها داوطلبان شناخته شده در ایلام نیستند که در این دوره جمع متنوعی از داوطلبان وارد کارزار انتخاباتی برای کسب یکی از سه کرسی استان ایالام در مجلس شورای  اسلامی شده است.

براساس اظهار منابع مسوول، افرادی با سابقه شغلی استانداری، استاد دانشگاه، سردار سپاه، مدیرکل، نماینده فعلی، نماینده ادوار قبلی، پزشک، مهندس، کارمند و ..  طی شش روز گذشته از اقصی نقاط ایلام برای حضور در عرصه انتخابات نام نویسی کردند.

۸۷ نفر داوطلب انتخابات مجلس در ایلام شدند

با پایان مهلت هفت روزه نامنویسی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،۸۷ نفر به عنوان  داوطلب این دوره از انتخابات مجلس در ۲ حوزه انتخابیه دهلران و  ایلام ثبت نام کردند.

از این تعداد ۳۵ نفر در حوزه انتخابیه دهلران و ۵۲ نفر برای نمایندگی حوزه انتخابیه ایلام ثبت‌نام کرده‌اند.

بازار گرم و گفت و شنودهای خبری 

از جمله برجستگی های روز پایانی ثبت نام، انجام مصاحبه های خبری از سوی فعالان رسانه ای با داوطلبان بود.

بیشتر داوطلبان معتقد بودند که شعار دادن کافی نیست بلکه عمل به آن و احترام گذاشتن به ارزش ها در اولویت برنامه آنها قرار دارد و می خواهند از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را برای توسعه استان ببرند.

با دیدگاه ملی وارد عرصه انتخابات می شوم

یکی از داوطلبان که خود را استاد دانشگاه معرفی می کند جوانی ۳۸ ساله دارای مدرک دکترای و عضو هیات علمی دانشگاه است.

وی فرصت به دست آمده برای حضور قشر جوان در مجلس را غنیمت شمرده و می گوید: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در جامعه بخصوص استان ایلام در تلاشم حرکتی روبه جلو برای بهبود این وضعیت داشته باشم.

وی افزود: من با دیدگاهی ملی و کلان وارد این عرصه شده ام و امیدوارم بتوانم با کمک مجلس خلاء های موجود در قانون را رفع و برخی قوانین دست وپا گیر را حذف کنم.

این داوطلب اضافه کرد: برنامه های خود را از طریق دانشگاه به اطلاع عموم مردم می رسانم و امیدوارم با افق دید روشن به جوانان فرصت دهند که در سرنوشت کشور دخالت کنند.

اولویت من شناسایی نقاط ضعف محرومان استان است

داوطلب دیگر ۵۳ ساله کارمند بانک و دارای مدرک دکتراست که محل محل خدمتش در تهران است.

وی گفت: هر فردی که وارد این عرصه می شود قطعا دارای برنامه ریزی است و اولویت من برای ثبت نام شناسایی نقاط ضعف محرومانی است که نظاره گر آنها هستیم.

این نامزد انتخاباتی افزود: برای موفقیت در این عرصه باید در گفتار و کردادر خود صداقت داشت و دیگران را با شعارهای بی اساس فریب ندهیم.

به گفته وی، هر فردی که ثبت نام می کند در وهله اول برای کسب منافع شخصی است اما اگر فردی براستی دل در گرو خدمت به مردم داشته باشد مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار می دهد.

وی تاکید کرد: هر نامزد که وارد عرصه انتخابات می شود باید بداند مشکلاتی پیش رو دارد وبرای رفع آنها  کمر همت ببندد و چالش های جمع شده شهر خود را به نحو احسن شناسایی و در صدد رفع آنها برآید.

این داوطلب تاکید کرد: تنها کسی هستم که هیچ تبلیغی نکردم و برنامه ها و نشست های خود را در منزل خود برگزار خواهم کرد.

تبلیغاتی که وقت مردم را می گیرد نتیجه ای ندارد

از دیگر نامزدهای انتخاباتی حوزه ایلام فردی با سوابق اجرایی است که هدف خود را از ثبت نام در انتخابات آگاهی از مشکلات استان عنوان کرد و گفت: با توجه به سوابق اجرایی در استان امیدوارم بتوانم برای توسعه استان تاثیرگذار باشم.

وی افزود: بدلیل شناخت کامل از استان و آگاهی از سیستم مدیریتی کشور و کمک دیگر نمایندگان می توانم با شناسایی مشکلات و رایزنی های موثر درصدد رفع آنها برآییم.

این داوطلب انتخاباتی یادآور شد: پس از ثبت نام یک بیانیه در اختیار رسانه ها قرار می دهم و امیدوارم با کمک سایر نماینده ها،مسوولان اجرایی، نخبگان و جوانانی که حرفی برای گفتن دارند،برای توسعه استان قدم برداشت.  

وی در خصوص بیکاری نیز گفت: این موضوع مشکلی است که در سطح کشور و تنها مختص ایلام نیست و شورای برنامه ریزی استان باید روی آن کار کند.

این داوطلب تاکید کرد: باید سطح توقع از نماینده تعریف شود چرا که نماینده و مجلس هر کدام وظایفی دارند.

وی تاکید کرد: کلیت مجلس در قانون اساسی بنا به فرمایشات امام راحل (ره) در راس امور است و در تمام مراحل می تواند نظارت کند.

 به گفته وی، بعد نظارتی مجلس خیلی باید قوی باشد و در کنار آن نیز نماینده مسائل قانونی و برنامه های پنج ساله و بودجه را برای استان پیگیری کند.

وی در خصوص شعار تبلیغاتی خود نیز گفت: انتخابات باید با پاکی و بر اساس مطالبات مردم انجام گیرد و از هزینه ای اضافی و وقت گیر جلوگیری شود.

نمایندگان وکلا و بازگو کننده ناگفته های مردم هستند

دیگر نامزد انتخاباتی دارای ۲ مدرک دکترا در رشته های علوم سیاسی و مدیریت استراتژیک است.

وی به خبرنگار ایرنا گفت: هدف من از ثبت نام در انتخابات بعنوان یکی از ارکان دموکراسی، انتخاب افرادی بعنوان وکلا و بازگو کننده ناگفته های مردم است و برای خدمت به مردم پا به عرصه انتخابات گذاشتم.

به گفته وی  مردم ایلام حق بسیاری بر گردن حاکمیت داشته و دارند، استانی که هشت سال در جنگ تحمیلی سپر و مدافع کشور بودند و تاکنون به حقوقشان  توجه نشده است.

وی یکی از دغدغه های خود را رفع محرومیت استان بیان کرد و گفت: اگر توفیقی حاصل شود باری از مشکلات استان را کم کنیم و دین خود را به مردم استان ادا کنیم.

این داوطلب انتخاباتی شعار تبلیغاتی خود را محدود به ناگفته های مردم عنوان کرد و افزود: اولویت هر فردی بعنوان نماینده خدمتگزاری به مردم و توسعه همه جانبه استان در ابعاد مختلف است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.