کدخبر : 9885
سه‌شنبه 12 نوامبر 2019 - 8:39
فاقددیدگاه

آخرین وضعیت صندوق خوشه طلایی در ایلام

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت: خوشبختانه سال گذشته با کمک بانک مرکزی و گشایش یک خط اعتباری، مشکل سپرده گذاران خوشه طلایی در استان تا حدودی حل شده و 10میلیارد تومان به سپرده گذاران این صندوق تا سقف 30میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش  ایسنا، «محمدناصر ناصری» در نشست خبری اظهار کرد: باتوجه به تخلفات و انحراف صندوق خوشه طلایی اعضای هئیت مدیره این صندوق به جزای نقدی، حبس و رد مال محکوم شدند و بعد از تسویه سپرده گذاران، کار انحلال صندوق قرض الحسنه خوشه طلایی اجرایی خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه سال گذشته با کمک بانک مرکزی و گشایش یک خط اعتباری، مشکل سپرده گذاران خوشه طلایی در استان تا حدودی حل شده و ۱۰میلیارد تومان به سپرده گذاران این صندوق تا سقف ۳۰میلیون تومان پرداخت شده و جمعا تعداد ۵ هزار نفر بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان در این صندوق سپرده گذاری کرده بودند.

ناصری تصریح کرد: ۶۷ هزار بهره بردار در استان ایلام فعالیت می کنند که از این تعداد تنها برای ۳۴هزار بهره بردار، پروانه بهره برداری و پروانه صنعتی صادر شده است.

ناصری با بیان اینکه تعاونی‌های روستایی چند منظوره بوده و به فعالیتهای مختلف خدماتی، تولیدی، بازرگانی و ترویجی می پردازند که این فعالیتها در راستای اهداف و سیاستهای حمایتی دولت در جهت توسعه بخش کشاورزی و حمایت از روستاییان است، گفت: تامین و  توزیع کود شیمیایی، توزیع سایر نهاده های کشاورزی نظیر سموم دفع آفات، بذور گیاهی، ماشین آلات کشاورزی و قطعات یدکی آنها از طریق این تعاونیها صورت می پذیرد و اجرای این اقدمات در راستای خدمات رسانی به معیشت جامعه روستایی است.

وی با بیان اینکه در سازمان تعاون روستایی ۱۷خدمت مصوب داریم، گفت: یکی از وظایف مهم تعاون روستایی، بحث نظام های بهره برداری با توجه به انقلاب آبی و خاکی که در سطح استان صورت گرفته، می باشد و در این راستا، شرکت های تعاونی تولید و شرکت های سهامی زراعی استقرار پیدا کرده اند تا در زمینه توانمندسازی شرکت های تعاونی، تولید سهامی زارعی و کشت صنعت ها، ارتقای تولید و کمک به کشاورزان منطقه اقدامات موثری صورت گیرد.

مدیر کل تعاون روستایی استان  ایلام با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف این طرح، توانمند سازی روستاییان، کمک به در آمد آنها، جلوگیری از مهاجرت به شهر ها  و ایجاد اشتغال و تولید پایدار در مناطق روستایی است،  افزود: اجرای سه طرح ملی سامانه گرمسیری، طرح آبی کردن ۵۵۰ هزار هکتاری با تاکیدات مقام معظم رهبری و طرح آب های مرزی سبب شده در حوزه آب خاک استان، انقلاب عظیمی صورت بگیرد و تاکنون ۸هزار هکتار از ارضی استان تحت پوشش این شبکه ها قرار گرفته است و در آینده نزدیک به ۱۲۰هزار هکتار افزیش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در کل استان  32مرکز خرید محصولات کشاورزی با تجهیزات استاندار وجود دارد و در فصول مختلف کار خرید محصولات کشاورزی را عهده دار هستند، خاطرنشان کرد: نظارت بر واحدهای حسابرسی و شبکه های تعاونی از جمله موضوعات مهمی است که مستمر دنبال می کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.