کدخبر : 19952
شنبه 20 آوریل 2024 - 14:45
فاقددیدگاه

اعطای بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام گفت: در دولت سیزدهم، یک هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان در این استان پرداخت شده است.

حبیب الله محبی با بیان اینکه در دولت سیزدهم مبلغ ۱۴۰۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است، گفت: این تسهیلات در قالب طرح نهضت ملی مسکن روستایی، متقاضیان حادثه دیده از حوادث غیرمترقبه و تکمیل واحدهای نیمه کاره روستاییان به تعداد ۸ هزار و ۲۴۸ متقاضی بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام همچنین به پرداخت مبلغ ۴۵میلیارد تومان کمک بلاعوض به اقشار کم‌درآمد روستایی، خسارت دیدگان از حوادث غیرمترقبه روستایی و شهری و متقاضیان مناطق محروم به تعداد یکهزار و ۷۶۶ نفر اشاره کرد و افزود: در دولت سیزدهم ۵ هزار و ۴۶۰ تن سیمان رایگان به تعداد ۵۴۶ خانوار کم بضاعت روستایی و همچنین ۷۷۰ تن میلگرد رایگان به تعداد ۳۸۵ خانوار کم بضاعت روستایی تحویل داده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۵۴۸واحد در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در حال اجراست، افزود: بیمه رایگان ۲۴۰۰ واحد مسکن روستایی انجام شده است.

صدور ۳۵ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری

محبی در ادامه به اقدامات حوزه عمران روستایی در دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: تهیه و بازنگری تعداد ۱۳۸روستا در سطح استان ایلام و اجرای طرح هادی در سطح بیش از ۳۰۰ روستا با اعتباری معادل ۵۳۵ میلیارد تومان در این دولت انجام شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام اقدامات انجام شده را شامل شن‌ریزی، بیس و آسفالت گرم یک‌میلیون مترمربع معابر روستایی، جوی و جدول به طول ۲۷ هزار متر، دیوار حایل و کانال سنگی به طول ۳هزار متر و پیاده روسازی به طول ۳هزار و ۵۰۰ متر عنوان کرد.

محبی در ادامه به صدور بیش از ۵ هزار جلد سند با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک ایلام در سطح روستاهای استان و شهرستان‌های زیر ۲۵جمعیت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۳۲۰ قطعه زمین روستایی طی این مدت به متقاضیان واجد شرایط برای احداث مسکن واگذار شده است.

وی به اقدامات انجام شده از ابتدای تاسیس این بنیاد اشاره کرد و گفت: در زمینه تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی تا پایان  سال ۱۴۰۲ نقشه طرح هادی برای تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار استان  به تعداد ۳۷۸ روستا و ۵۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان با اعتباری بالغ بر۴۰ میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام به بازنگری طرح هادی ۳۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: شاخص تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که درصد برخورداری از تهیه طرح هادی در این روستاها در کشور ۹۶ درصد است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم و با تامین اعتبارات لازم آمار تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به ۱۰۰ درصد ارتقاء یافته است، گفت: ۳۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب هستند.  

این مسئول در ادامه به اجرای  طرح هادی روستایی تا پایان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در بیش از ۴۰۶ روستای استان شروع شده که تا پایان سال ۱۴۰۲در این روستاها بالغ بر ۶ هزار ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در مجموع اجرای طرح هادی در ۵۰ روستای استان به اتمام رسیده است.

محبی با اشاره به شاخص اجرای طرح هادی روستاهای بالای۲۰ خانوار استان گفت: درصد برخورداری از اجرای طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور ۶۴ درصد است که با توجه ویژه دولت سیزدهم به عمران و آبادانی روستاها در استان، شاخص برخورداری روستاهای استان از اجرای طرح هادی ۹۰ درصد است. 

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام در ادامه به صدور سند اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت تا پایان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: تا پایان سال گذشته تعداد ۳۵ هزارو ۱۹۷ جلد سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده که شامل ۳۱ هزارو ۳۵۸ جلد در روستاها و ۳ هزارو ۸۳۹ جلد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بوده است.

وی همچنین به واگذاری اراضی روستایی تا پایان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۲۵۹  قطعه زمین روستایی به متقاضیان واجد شرایط برای احداث مسکن تا پایان سال گذشته واگذار شده است.

منبع: تسنیم

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.