کدخبر : 19947
شنبه 20 آوریل 2024 - 14:41
فاقددیدگاه

نباید از مشاغل خرد و خانگی غافل شویم

استاندار ایلام گفت: برای توسعه و پیشرفت استان و تحقق شعار سال، از ظرفیت دانشجویان، نخبگان و صاحب‌نظران استان متناسب با آمایش سرزمینی استفاده خواهیم کرد.

«حسن بهرام‌نیا» روز شنبه اول اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس و ددمنش صهیونیستی که موجب شادی همه مردم ایران شد، اظهار کرد: این اقدام لبیک به فرمایشات مقام معظم‌رهبری توسط سپاهیان اسلام بود.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۳ را با «جهش تولید با مشارکت مردم» به‌عنوان شعار امسال آغاز کردیم و در جلسه‌ای با مدیران حوزه جهش تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری، راهبردها را مشخص کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش همه‌جانبه، نتیجه شیرینی فرمایشات مقام معظم‌رهبری، توسط مردم در پایان سال لمس شود و همه برنامه‌ریزی‌ها به‌صورت راهبردی باشد.

بهرام‌نیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم‌رهبری در خصوص اشتغال خرد، گفت: مقام معظم‌رهبری بر مشاغل خرد و خانگی تاکید دارند و در استان هم به این مشاغل توجه شده است‌.

استاندار ایلام گفت: با وجود ۳۳ رشته صنایع دستی در استان و استفاده از وام مشاغل خانگی، شاهد اشتغال‌زایی بالا در استان هستیم که دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی، کمیته امداد و بهزیستی در حوزه اشتغال خوب عمل کردند.

استاندار ایلام تأکید کرد: با وجود تلاش برای فراهم شدن سرمایه‌گذاری‌های‌کلان در استان، نباید از مشاغل خرد و خانگی غافل شویم، سرمایه‌گذاری کلان و اشتغال خرد و خانگی جزو برنامه‌های راهبردی در استان است.

وی به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در استان اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذاران در دولت سیزدهم در استان ایلام در اولویت قرار گرفته است. سرمایه‌گذاران چینی در فاز اول ۲۵۰ میلیارد تومان و فاز دوم ۵۰۰ میلیارد تومان برای تولید کارخانه سلیکون منگز سرمایه‌گذاری می‌کنند و همچنین طرح‌های بزرگی در شهرستان‌های استان در حال اجراست.

بهرام‌نیا عنوان کرد: واحد بزرگ صنعتی شهرستان مهران پس از ۱۰ سال تعطیلی به چرخه آماده‌سازی بازگشت این طرح با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن فولاد و ۳۰ مگاوات برق، در صورت بهره‌برداری قادر به تامین۶۰ درصد از برق موردنیاز شهرستان خواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه ایلام از نظر ثبت اشتغال در کشور، یادآورشد: با تلاش مجموعه مدیران استانی، ایلام سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب رتبه‌های نخست و سوم ثبت اشتغال را کسب کرد و سال ۱۴۰۲ استان ایلام در صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی هم به رتبه سوم در کشور دست یافت.

استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود به موضوع رعایت حجاب و عفاف در ادارات اشاره کرد و گفت: اوایل سال ۱۴۰۳، نشست عفاف و حجاب با حضور همه مدیران استانی برگزار شد و در آن نشست به مدیران و فرمانداران تاکید شد که همه ادارات و دستگاه‌ها در ابتدا از خود شروع کنند.

این مسئول ایلام تصریح کرد: در ادارات از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر و با اخلاق حسنه، کم‌حجابی را تذکر دهند و  کسانی که بر ناهنجاری، به‌صورت کاملا عامدانه و هدفمند، پافشاری دارند باید با آنان برخورد قانونی شود.

وی گفت: خوشبختانه استان در مقیاس ملی از نظر رعایت حجاب و عفاف جایگاه خوبی دارد و این جایگاه به واسطه اصالت دینی و مذهبی مردم استان است.

بهرام‌نیا اضافه کرد : موضوع حجاب یکی از مباحث مهم دینی و قانونی برای همگان در کشور است و این موضوع هم قانون و هم شریعت است. کسانی که مروج بی‌حجابی هستند، مزدور و اجیرشده و جدای از مردم رشید و ولایت‌مدار کشور و عده‌ای قلیل هستند که اغفال شده‌اند.

استاندار ایلام در این نشست از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و دستگاه‌های فرهنگی استان که در حوزه حجاب و عفاف تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.