کدخبر : 9805
شنبه 2 نوامبر 2019 - 0:08
فاقددیدگاه

رشد ۵۲۴ درصدی درآمدهای گمرک ایلام

استاندار ایلام گفت: مجموع درآمدهای گمرک استان ایلام در سال جاری ۵۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: در مدت هفت ماه گذشته ۷۶ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال حاصل مراودات تجاری گمرک استان ایلام بوده است.

وی مرز مهران را در صدر صادرات کالا به کشور عراق از لحاظ مجموع ارزش دلاری کالاهای صادراتی عنوان کرد و یادآور شد: درآمد گمرک استان ایلام از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۱.۲ درصد از مجموع کل درآمد پنج سال گذشته بیشتر است.

سلیمانی دشتکی در ادامه از صادرات ۷۲۰ میلیون دلاری از مرز مهران خبر داد و اضافه کرد: مجموع صادرات از مرز مهران طی این بازه زمانی یک میلیون ۲۴۸ هزار تن و به ارزش ۷۲۰ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار بود.

وی اظهار داشت: این مقدار صادرات کالاهای مختلف از نظر وزنی رشد ۲۴ درصدی و از لحاظ ارزش دلاری رشدی ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه را نشان می دهد.

وی گفت: رشد ارزش دلاری در گمرک استان ایلام با وجود کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی ارزش کالای صادراتی در سیستم گمرک کشور نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است.

 استاندار ایلام افزود: همچنین در ۲۰ ماهه قبل از آبان ۹۷ صادرات از مرز مهران رشد منفی داشت که با تمهیدات انجام گرفته روند صادرات در این مرز بین المللی شتاب مثبت به خود گرفت.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زائران با کشور همسایه تبدیل شده است. شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.