کدخبر : 9794
چهارشنبه 30 اکتبر 2019 - 7:56
فاقددیدگاه

کارخانه سولفات پتاسیم ایوان نباید از چرخه تولید خارج شود

نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این هفته‌ در استانداری ایلام با هدف رسیدگی به مشکل شرکت تعاونی ۲۴۵۱ سولفات پتاسیم ایوان و بیکاری ۷۰ نفر از کارگران آن برگزار شد.

به گزارش جامک؛ «حیدر نعمتی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در این نشست اظهار کرد: واحد سولفات پتاسیم ایوان نباید از چرخه تولید باز بماند  و با استفاده از همه ظرفیت های قانونی ستاد تسهیل و رفع موانع و اقتصاد مقاومتی پیگیر راه اندازی مجدد آن هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی های انجام شده از همه ظرفیت های قانونی برای فعالسازی دوباره کارخانه استفاده و امیدواریم مجری با ارائه برنامه زمان‌بندی و تعیین تکلیف بدهی هرچه سریع‌تر به چرخه تولید بازگردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: اکنون همه پیگیر فعالسازی و رفع مشکلات این واحد هستند و انتظار داریم تولیدکننده نیز در این جبهه اقتصادی برای فعالسازی و ایجاد اشتغال مجدد کارگران و پرداخت مطالبات آنها حرکت کند.

«اصغری» مدیرعامل کارخانه سولفات پتاسیم نیز گفت: کارخانه سولفات پتاسیم  به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۷۰ نفر اکنون به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل شده و مجبور به اخراج کارگران شده ایم.

اصغری اظهار کرد: وقتی که هیچ فعالیتی نداریم نمی توانیم کارگران را حفظ کنیم و اکنون کارگران به اداره کار برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شده اند.

وی گفت: اکنون درخواست یک هزار میلیارد ریال تسهیلات کرده ایم که در صورت تامین اعتبار با توجه به ثبت سفارش مواد اولیه از کشور ازبکستان ظرف ۲ ماه کارخانه وارد فاز چرخه تولید می‌شود و می‌توانیم هم مطالبات کارگران را پرداخت و آنها را بازگشت بکار دهیم.

«یارالله نصیری» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: استفاده از یارانه دستمزد در صورت فعالسازی مجدد کارخانه و بازگشت کارگران از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح است که امیدواریم با پیگیری اداره کار بتوان بخشی از هزینه های این دستمزد تامین شود.

در این نشست مصوب شد بانک صادرات پیگیری لازم برای پرداخت تسهیلات از طریق مرکز انجام دهد تا هرچه سریع‌تر با خرید مواد اولیه واحد به چرخه تولید بازگردد و اداره کار نیر نهایت همکاری مطابق قانون برای پرداخت یارانه دستمزد ۳۰ درصد کارگران انجام دهد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.