کدخبر : 9231
سه‌شنبه 30 جولای 2019 - 14:38
فاقددیدگاه

مردان بزرگ، اندیشه های بزرگ

وادار نمودن دو غول بزرگ سرمایه گذاری صنعتی "ایمیدرو" و "ایدرو" برای مشارکت در اجرا و راه اندازی چندین طرح بزرگ صنعتی و معدنی، اتمام کاری معطل مانده از 40 سال پیش است.

پایگاه خبری جامک: مهدی کاکاخانی

حدود بیست سال پیش “محمود زمانی قمی” استاندار وقت به پشتیبانی و حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، طرح توجیه فنی و اقتصادی ایجاد پتروشیمی در ایلام را با دو گونی نسبتا بزرگ بین وزارتخانه های “نفت” و “صنایع ومعادن” برای اخذ مجوز، بر دوش خود دست به دست نمود تا نهایتا آن تلاش و دلسوزی ها منجر به کاشت نهالی پر ثمر گردید که امروز با تمام فراز و فرودها، مشعلش روشنی بخش خانه‌های خیلی از جوانان ایلامی است.

اینک بعد از گذشت دو دهه از آن کار بزرگ، مردی دیگر از همان جنس در مسیر خلق فرصت های ماندگاری قرار گرفته است. روزی که قاسم سلیمانی دشتکی حکم استانداری ایلام را گرفت، خیلی ها بالا بودن سن وی را  بهانه‌ کرده و اظهار داشتند: این مرد بختیاری برای گذران دوران پایان خدمتش به ایلام آمده و با این سن و سال، امیدی به تدبیر او نیست!  اما تلاش و پیگیری های وی نشان داد که او نه تنها ایلام را برای عافیت طلبی انتخاب نکرده بلکه سودای کارهای بزرگی در سر می پروراند که انگیزه انجامشان تنها به خودش ارتباط دارد.  

میزبانی تیم های اقتصادی کشور،  وادار نمودن دو غول بزرگ سرمایه گذاری صنعتی “ایمیدرو” و “ایدرو” برای مشارکت در اجرا و راه اندازی چندین طرح بزرگ صنعتی و معدنی، اتمام کاری معطل مانده از ۴۰ سال پیش است.   

امضای تفاهم نامه تامین منابع مالی مگاپروژه پتروشیمی مهران با ۵ بانک مهم کشور در قالب شکل گیری یک سندیکای بانکی و موافقت با تامین مبلغ ۱٫۲ میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، شعار تبدیل شدن استان ایلام به قطب سوم پتروشیمی را وارد مرحله عمل نموده است.   

امضای سند همکاری راه اندازی کارخانه تولید روغن کلزا، تولید کاغذ از کربنات کلسیم، اجرای طرح مطالعات در سه حوزه اکتشافی سنگ نما، قیر طبیعی و سلستین با امضای سه جانبه، وزیر صمت، استاندار و رئیس ایمیدرو، اقدامی کارگشا برای جذب سرمایه و کشاندن شرکت توسعه‌ای دولتی به استان ایلام است.  

تهیه صورتجلسه با امضای وزیر صمت، رئیس دیوان محاسبات و استاندار ایلام  با ۸ مصوبه مهم از جمله راه اندازی کارخانه تولید کیسه های پلی پروپیلن، فعال سازی صنایع تعطیل، مطالعه و اجرای شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در دهلران، تسریع در اجرای طرح ممبران از جمله اتفاقات مهم دیگری است که تکمیل کننده کارهای بزرگ سلیمانی دشتکی و تیمش است.

کلام پایانی؛ اگر تنها یکی از این پروژه ها (مگاپروژه پتروشیمی مهران، کاغذسازی، روغن کشی از کُلزا، طرح تولید فیلترهای ممبران، کیسه پلی پروپیلن و…)  به ثمر بنشیند، بایستی به غیرت، جسارت و تعصب این مرد بزرگ، به تلاش و دلسوزی دکتر عادل آذر، به تفکرات فنی و هوشمندانه رئیس و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام احسنت گفت.

یقین بدانید آیندگان از این تیم و نتایج این اقدامات به نیکی یاد خواهند کرد. وظیفه‌ای که ما امروز در قبال  “محمود زمانی قمی”  و نمایندگان آن زمان مردم در مجلس شورای اسلامی را داریم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.