کدخبر : 8921
شنبه 18 می 2019 - 14:54
فاقددیدگاه
رئيس تعميرات برق شركت پالايش گاز ايلام عنوان کرد:

برنامه مکانیزه تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات در پالایشگاه ایلام فعال شده است

تست رله‏ هاي حفاظتي شبكه برق، تعميرات اضطراري و پيشگيرانه خط دو مداره 63 كيلوولت انتقال برق، تعويض بيرينگ 30 دستگاه الكتروموتور با انتقال به شاپ و انجام تعميرات اساسي و نصب مجدد در سايت، تست تانژانت دلتا ترانسفورماتورها و سرويس و اندازه گيري چاهك هاي ارت و صاعقه‏گيرها از ديگر اقدامات مهم در سال گذشته بوده است.

رئیس تعمیرات برق شرکت پالایش گاز ایلام از اقدامات کلیدی واحد تعمیرات برق در حوزه مدیریت دارایی‏های فیزیکی خبر داد و گفت: با شناسایی و تگ گذاری بیش از سه هزارو ۵۰۰ تجهیز برقی در سال گذشته، گامی مهم در حوزه مدیریت دارایی فیزیکی سازمان و هم راستا با اهداف برنامه‏ریزی جهت تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات برداشته شد و با این اقدام در سال جاری برنامه مکانیزه تعمیرات پیشگیرانه این تجهیزات فعال گردیده است.
به گزارش روابط عمومی، مهندس”فردین نیازوند” افزود: در سال گذشته فعالیت های واحد تعمیرات برق در راستای نگهداری، تعمیرات و افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات الکتریکی با روند رو به رشد و درخور توجهی همراه بوده و بیانگر مشارکت مؤثر این واحد در زمینه تولید پایدار و سهیم بودن پرسنل واحد تعمیرات برق در موفقیت های عملیات می باشد.
وی به پیاده سازی طرح اصلاح موقت سیستم خنک کننده الکتروموتور کمپرسورهای صادرات گاز اشاره و اظهار داشت: بهینه سازی انجام گرفته و خنک سازی هوای ورودی به مبدل الکتروکمپرسورهای صادرات گاز شامل نصب کولر مستقل و کانال کشی و هدایت هوای سرد، ضمن جلوگیری از فلرینگ گاز تولیدی در فصول گرم سال، باعث تقویت و تداوم کارکرد دستگاه در شرایط دمای بیشینه محیط و همچنین افزایش عمر دستگاه می گردد.
وی ادامه داد : مراحل تکمیلی این طرح در قالب یک پروژه پژوهشی توسط دانشگاه صنعتی شریف، و از طریق واحد پژوهش و فناوری شرکت در دست اقدام و پیگیری است.
رئیس تعمیرات برق شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه برای اولین بار تست عملکرد کلیه کلیدهای قدرت پالایشگاه انجام شده است،تصریح کرد: در شبکه توزیع و فوق توزیع برق پالایشگاه از ۱۸ کلید گازی(SF6) 79 کلید خلأ (VCB) و ۷۱ کلید هوایی (ACB) استفاده شده که عملکرد صحیح این دستگاه ها نقش بسیار مهمی در بهره برداری مطمئن شبکه و حفاظت شبکه داخلی برق ایفاء می کند مهندس نیازوند خاطرنشان کرد: تست های ادواری و سرویس این دستگاه‏ها شامل تست های زمانی قطع و وصل، تست های عایقی و اهمی و تست های ولتاژی، در برنامه کاری واحد قرار گرفت و در سال گذشته انجام شد.
وی ادامه داد: تست رله‏ های حفاظتی شبکه برق، تعمیرات اضطراری و پیشگیرانه خط دو مداره ۶۳ کیلوولت انتقال برق، تعویض بیرینگ ۳۰ دستگاه الکتروموتور با انتقال به شاپ و انجام تعمیرات اساسی و نصب مجدد در سایت، تست تانژانت دلتا ترانسفورماتورها و سرویس و اندازه گیری چاهک های ارت و صاعقه‏گیرها از دیگر اقدامات مهم در سال گذشته بوده است.
رئیس تعمیرات برق شرکت پالایش گاز ایلام گفت: رفع مشکل خطای وارده در سیستم کنترل زیمنس الکتروکمپرسورهای صادرات گاز پالایشگاه در ابتدای سال گذشته توسط پرسنل متخصص واحد تعمیرات برق، به نگرانی ها در خصوص تحریم و عدم سرویس دهی شرکت زیمنس پایان داد و متضمن عملکرد بدون اشکال این سیستم کنترلی در طول سال گذشته شد.
مهندس نیازوند به اهمیت دادن به گلوگاه های عملیاتی شرکت و انجام پیش بینی های لازم برای تسریع تعمیرات اضطراری در این گلوگاه ها اشاره و افزود: برای افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی و تغذیه الکتروکمپرسورهای اکسپورت، در اورهال ۹۷ دو رشته کابل رزرو برای تغذیه این واحدها به موازات کابل اصلی و به طول ۱۲۰ متر نصب شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.