کدخبر : 8889
یکشنبه 12 می 2019 - 7:46
فاقددیدگاه

۱۰۰ پروژه راه و شهرسازی در ایلام فعال است

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: هم اکنون بیش از 100 پروژه راهسازی شامل اجرای تونل ، راه های اصلی، فرعی و روستایی و مسکن در این استان در دست اجراست که با بهره برداری از آنها طی سال های آینده تحول مهمی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

علی اصغر کاظمی اظهار داشت: تمامی پروژه های حوزه راهسازی استان ایلام با اجرای طرح جامع و کامل عملیاتی شده اند، پروژه های بزرگی چون تونل کبیرکوه، تونل قلاجه، چهارخطه کردن محور ایلام – مهران، بزرگراه دهلران – اندیمشک، اتصال استان به پل زال و برج هنر از پروژه های مهم راهسازی ایلام در سطح ملی بوده که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا هستند.
وی متوسط پیشرفت پروژه های راهسازی در استان را ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: طی ۲ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ متر تونل، ۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۲ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۳۱۰ کیلومتر از راه های روستایی تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهیلات و خدماتی روبنایی به بافت های فرسوده در استان یادآور شد: سال های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۲۰۵ هزار متر مربع از بافت های فرسوده بهسازی شده است.
کاظمی اضافه کرد: همچنین در این مدت (۲ سال گذشته) ۱۴ هزار ۶۳۰ متر مربع مساحت ساختمان در حوزه راه و شهرسازی استان تکمیل و اجرا شده است.
وی از تکمیل یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون در این استان خبر داد و گفت: طی این مدت برای ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی استان به منظور جلوگیری از سوء استفاده زمین خواران سند صادر شده است.
به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی است.
توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده ای از ایلام باعث شده این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان های همسایه از حیث راه از کم توسعه ترین مناطق باشد. ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.