کدخبر : 6181
جمعه 8 سپتامبر 2017 - 15:15
فاقددیدگاه

در تصمیم گیری ها و شب نشینی های سیاسی مراقب منافع مردم باشید

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فعالان سیاسی، فرهنگی، گروه های مرجع و ... همه حق دارند برای هدفی که نزد خود ترسیم کرده اند تلاش کنند و نبایستی آنان را بدین بهانه سرزنش نمود. بنابراین بهتر است همه تلاش کنند منافع عموم مردم را بر هر خواسته و تمایلات فردی یا گروه اندک همفکر و همسو ترجیح دهند و اگر قرار است اتفاقاتی رخ دهد، باید در جهت خیرخواهی و سودبخشیدن به مردم باشد. چنانچه غیر از این باشد، خیلی زود نیت و اهداف آنها آشکار می شود و مورد قهر و غضب مردم قرار خواهند گرفت.

پایگاه خبری جامک/مهدی کاکاخانی

از آغاز به کار مهندس مروارید به عنوان استاندار ایلام ۱۴۳۳ روز می گذرد. ممکن است جمعیت قابل توجه ای که در ۱۴ مهرماه ۱۳۹۲ برای خوش آمدگویی و استقبال از دومین استاندار بومی، سالن آمفی تئاتر مرکز آموزش فنی و حرفه ای را پر کرده بودند، این جمله مهندس مروارید که به مزاح و اطمینان بیان کرد: “من معمولا کمتر از پنج سال هیچ کجا مدیر نبوده ام” به خوبی یادشان مانده باشد. اینک در واپسین روزهای پایان چهارسال مدیریت او به نظر می رسد در جایگاه استانداری ایلام هم این رکورد حفظ خواهد شد.

بی تردی در فاصله تغییر وتحول دولت ها، گمانه زنی جابجایی مدیران به سرفصل بحث های رسانه ای تبدیل می شود و قطعا استاندار هم به عنوان بالاترین مقام استانی از این قواعد مستنثی نمی باشد.

بنا به موضع گیری ها و بیان بحث های مختلف در محافل عمومی و خصوصی در طی همین مدت، دو طیف نزدیک به دولت تدبیر و امید برای ماندن و یا رفتن مهندس مروارید از استانداری ایلام دست به کار شده اند.

گروه اول متشکل از تعدادی از اعضای شورای ابطال شده اصلاح طلبان با محوریت دکتر میرزایی، دکتر شوهانی نماینده دوره قبل مردم در مجلس شورای اسلامی و برخی از اعضای ستادهای روحانی که به صورت شفاف مواضع خود را اعلام داشته و ماندن مهندس مروارید در جایگاه استاندار ایلام را به صلاح نمی دانند و برهمین اساس برای تعیین جانشین او گزینه هایی انتخاب و در حال رایزینی و تلاش برای معرفی به هیئت دولت هستند.

براساس مطالب غیر رسمی منتشر شده در سطح رسانه های اجتماعی، قوی ترین و محتمل ترین گزینه مورد حمایت این گروه “حجت اسماعیلی” مدیر کل تعزیرات حکومتی و فرماندار مهران در دوران اصلاحات می باشد و همچنین از گزینه های دیگر مانند “احمد شوهانی” نیز نام برده می شود. حتی بعضی آگاهان عنوان داشتند که این فضا سازی، طرح موضوع، زمینه سازی و آینده نگری توسط نزدیکان جلال میرزایی برای انتصاب او در این جایگاه می باشد.

گروه دوم طیف دیگری از اصلاح طلبان استان و بخش زیادی از هنرمندان، فعالان فرهنگی، فعالان رسانه ای می باشند که به شدت با رفتن مهندس مروارید مخالف می باشند. مهمترین مطالبه آنان از مهندس مروارید در صورت ماندن در این پست، ایجاد تغییر و تحول اساسی در سطح مدیران و معاونین استانداری است.

“سلام امینی” دیگر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به گروه دوم نزدیک می باشد و به صورت قاطع حمایت خود را از مهندس مروارید اعلام داشته است. وی انتصاب مهندس مروارید در سطح مدیریت کلان کشور را تنها شرط موافقت با رفتن او عنوان داشته و در غیر این صورت ماندن او را برای وضعیت فعلی استان لازم و ضروری می داند.

این در حالی است که در این مدت هیچ گونه واکنشی از “شادمهر کاظم زاده” یکی دیگر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دیده نشده است. اما با توجه به مطرح شدن گزینه “حجت اسماعیلی” و همچنین تقویت حلقه آنان در مرکز با محوریت دکتر “عادل آذر” به نظر می رسد دیدگاه کاظم زاده به دکتر میرزایی نزدیک تر شده است و برای رفتن استاندار او هم بی میل نخواهد بود.

با توجه به موارد بیان شده است؛ ذینفع اصلی این بحث ها بایستی مردم و منافع مردم باشد و کسانی که به دنبال تغییر هستند، لازم است بدین مهم توجه جدی داشته باشند. با این تفاسیر به نظر می رسد مردم استان ایلام ذهنیت و نگرش مثبتی نسبت به مهندس مروارید دارند و برای رفتن او لحظه شماری نمی کنند. چرا که مهندس مروارید در این مدت و حتی زمانی که به عنوان مدیر کل جهاد استان در میان این مردم بوده است؛ به درستی مسائل عرفی و منطقه ای را رعایت نموده است. ساده و بدور از هرگونه تشریفات معمول، در شادی ها و غم هایشان حاضر شده است. او به عنوان یک فرد بومی به چارچوب و تمایلات همه ایلات و طوایف احترام می گذارد. در زمان مدیریت او کمتر شاهد بحث های شمال و جنوب بوده ایم آسیب و آفتی که قبل از ایشان به مرحله نگران کننده ای رسیده بود. این گونه رفتارها و منش او باعث شده که مهندس مروارید به شخصیتی دوست داشتنی، محبوب و کم حاشیه در بین عامه مردم تبدیل شود.

از سوی دیگر؛ افراد بی طرف جامعه به خوبی می دانند که مهندس مروارید در انجام رسالت کاری خویش هیچگونه کم فروشی نکرده است. در همه حوزه ها برای ارتقاء شاخص های توسعه استان تلاش داشته است اما این بدان معنا نیست که او در همه زمینه ها موفق بوده است. شکی نیست به شیوه مدیریت ایشان انتقاد وارد است. اما باید بپذیریم به دلایل متعدد پاسخ مثبت به همه تقاضای افراد برای انتصاب در پست های مدیریتی مقدور نمی باشد البته می شود در نحوه به کارگیری مدیران، مشاوران و …. بهتر از این ها عمل کرد و حاشیه ها را کمتر نمود.

شاید بهتر باشد دلایل عدم موفقیت و یا نارضایتی مخالفان و منتقدان وی در فضایی دوستانه و شفاف مورد تحلیل قرار گیرد و قضاوت را به مردم واگذر نمود.

کلام آخر؛ نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فعالان سیاسی، فرهنگی، گروه های مرجع و … همه حق دارند برای هدفی که نزد خود ترسیم کرده اند تلاش کنند و نبایستی آنان را بدین بهانه سرزنش نمود. بنابراین بهتر است همه تلاش کنند منافع عموم مردم را بر هر خواسته و تمایلات فردی یا گروه اندک همفکر و همسو ترجیح دهند و اگر قرار است اتفاقاتی رخ دهد، باید در جهت خیرخواهی و سودبخشیدن به مردم باشد. چنانچه غیر از این باشد، خیلی زود نیت و اهداف آنها آشکار می شود و مورد قهر و غضب مردم قرار خواهند گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.