کدخبر : 4905
شنبه 26 نوامبر 2016 - 11:28
فاقددیدگاه

بسیج و جاذبه های زیبای آن

سید حرمت الله موسوی مقدم : در میان مخلوقات ناطق خدای حکیم، ستارگانی در کسوت انسان و مزین به زینت انسانیت موجب فر و شکوه و افتخار آسمان و زمین هستند و مه آسا، فرش و عرش را منور و فروزان می کنند.

بسیج و جاذبه های زیبای آن 

این ستارگان، در دل کهکشان، افق آسمان را به تسخیر می کشند و عرصه زمین را به تصرف نگاه خویش در می آورند و بر فضای عالم و آدم خدایی می کنند.
اینان فارغ از رنگ و بوی دنیا، قولنامه آخرت را با قلم سعادت و گواهی فتوت، بر جبین ابدیت جاودانه می کنند و برگ و بار آن را به بندگان آزاد خدا هبه می کنند.
بسیج عطایی است که از خوان بی پایان خداوند به بشریت ارزانی شد تا بر کرانه آن، شاهد غزل خوانی فرشته گان مقرب درگاه خالق هستی باشند.
لباس لدنی بسیج شایسته آنانی است که در سایه ابر رحمت رشد کرده، از زمزم ناب سیراب شده، از قوت احدیت تغذیه و در فردوس دادگر عالم به تعالی و عظمت دست یازدیده اند.
بسیج نام یک موجود بهشتی است که در بلند آسمان های آزادگی در امواج اسمای مقدس، به این عنوان مبارک مشهور و معروف شده و دفتر خود را به امضای سلطان دل های بیقرار،حسین ابن علی (ع) منقوش و ماندگار کرده است.
عنوان زیبایی که خیل مجاهدان مسیر تاریخ، عالمان، زاهدان و ابرار اعصار، بدان مفتخرند وتشنه زلال زیبای آن هستند.
نام مبارکی که امام عارفان و اسوه مبارزان و نور چشم ظلم ستیزان عالم، امام خمینی (ره) در حسرت آن غبطه می خورد و بی محبتی به این امانت الهی را گناهی نا بخشودنی و مستوجب عذاب دردناک خدای علیم می داند.
نهال نوین و نوپایی که عظمت و سترگی انقلاب اسلامی را بنام نامی خود در صحیفه سبز و خاطره شیرین ملت شریف ایران ثبت کرد و جلال و جبروت قدرت های اول عالم را با هیبت خویش متزلزل و دیلیز دنیا را بر آنان ناامن و ناگوار کرده است.
او سختی های دوران دفاع مقدس را با تقدیم جان و نان، برکام ملت سر افراز ایران گوارا ساخت و شراره شر و شرارت را شایسته کام خشک و خشن متجاوزان مجوس و مخو ف کرد.
در مدرسه بسیج، قرآن کتاب و ولایت راهنما، جهاد درس و شهادت کارنامه قبولی، مرکب ملائک است و ناخدا امام عصر(عج) و دانش آموختگان این مکتب، خیل شهیدان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس هستند که چون نوزاد گهواره دهر (شهید محمد حسین فهمیده) در اوج فهم و فکرت و فتوت، فرش شنی تانک های دشمن را بستر آرامش خود دید و دانست تا نفس ناز و نای نازکش در بازار بر و بحر به فریادی جاوید تبدیل شود و مورد داد و ستد بازار تاریخ انسانیت قرار گیرد.
بسیجی یک بازدارنده قدیس است که نورش خورشید، موجش دریا، ماناییش کوه، عزمش آهن، رزمش آدم، وصفش واژه، روحش جهان، سوزش آتش، سرعتش باد، بی نامیش نام و آوازه اش همه اسطوره های دوران را مات و خجل کرده است.
او برای حریت، جان را در طبق اخلاص گذشت، قتیلل اشقیا شد و خود را طعمه تنهایی نمود تا عفت، عزت، امنیت و اقتدار ایران بزرگ از دستبرد حرامیان در امان بماند.
شجره منزه و مبارکی که زبان در بیانش الکن، قلم در تعریفش کند، دیده در نگاهش کم سوی، گوش در شنیدن وصفش ناشنوا و ادبیات در تجمیع و تقطیع اشعارش ناتوان مانده اند.
هفته بسیج ظرفی دریاگون است تا گل قشنگ فراگیرترین تشکل مردم نهاد جهان در لفافه آن خودنمایی کند و عائله عالم را به میهمانی جلوه های جمیل شاخصه های شهیر و جاذبه های جلیل خود فرا خواند.
این خاکی پوش روشن ضمیر، با قامتی رعنا، فکری پویا، سیمایی دلربا، اندیشه ای راهگشا، عقلی راهنما، سربازی جان فدا، فریادی متجلی، عارفی با خدا و همسنگری باوفاست که مردانگی را به اوج رسانده و جهاد را شهره بازار بندگی کرده است.
او تندیس پایداری و صبوری و رمز جاودانگی مبارزه و مجادله با بیداد گران ظالم است که نام طوفانی آن هیمنیه پوشالی اقتداگرایان زمانه را به چالش می کشد و تذکره سکوت و سازش با اردوگاه کفر را به فریادی عصانگر علیه زورمداران تاریخ مبدل و بقای اخلاق و ادب و عاطفه را در گستره زمین تضمین می کند.
بسیج گلخانه خدای علیم است و محصول معطر آن، شامه حلالیان را شیرین و سیمای ستمگران را سیاه و سوزناک می کند.
در بوستان با طراوت بسیج، عنبر توزیع می شود و اختر تشریح، عقیده تقویت می گردد و ایمان تکمیل، نیکی تجمیع می شود و محسنات تقسیم، راه تبیین می گردد و مسیر ترسیم، منکر تقبیح می شود و معروف تکریم، ضلالت نهی و هدایت تبلیغ و دوستی توسعه میابد و دشمنی تحریم می شود.
در ملک پابرهنگان مکتب ایثار، فرات عطوفت، دشت کربلا را به گوارای جان فرا می خواند و کودک تشنه کام روزگار را در فرحنای مهر مادر، جانی تازه هدیه می کند تا مظلومیت خاندان عصمت و طهارت(ع) و اسارت کاروان ایتام حسین فاطمه(س) بار دیگر در خانه دنیا، ستم پیشگی آل بنی امیه را فریاد کند.
درخت خوش اندام نهاد نو نگار بسیج، ترجمه آیه نورانی اشداء علی الکفار و رحماء بینهم است که نسیم جان فزایش همچون دم مسیحای قلمرو انسانیت را از هجوم هستی سوز گناه مصون می دارد و شمیم سخاوتش لب های خشک و برهوت جان صحرانوردان سرگردان را به اوج آرامش می رساند.
اگر چه هفته بزرگداشت بسیج، بهار ترویج این فرهنگ فصیح و رسم رستگاری است اما تمام عمر سال را باید ارزانی نام مقدس بسیج کنیم و دقایق را هم طفیل سایه سار آن، زیرا معجزه ذولفقار غلاف کرده انقلاب اسلامی است که روز و شب من و تو و او و همه را قرین آرامش کرده و به امنیت روانی و منزلت جهانی گره زده است.
در این هفته هدایت، باید دل را میزبان گام های استوار بسیج کنیم و جان را در طبق اخلاص رها کنیم تا به شکرانه نعمت وجودش، حیات مان را تداوم بخشیم و مسیر حرکت خویش را از وجود گرگ های در کمین نشسته پاکسازی کنیم.
در این ایام خاطره انگیز، پیک ادب را به آسمان عدالت می فرستیم و سفیر وجدان را به کرانه قدردانی رهسپار می کنیم تا ردای تقدیر را از ساحت شرافت، بعنوان تحفه تمنای ماندگان، تقدیم پاسداران و باعثان ماندگاری مان کنند.
آری بسیج یک عطیه الهی است که به یمن اخلاص و تدبیر امام ره و به میمنت جان دادگی شهیدان و شکیبایی آزادگان، پاداش ما ایرانیان شد که شکر آن، ضامن بقای ما است، حکایت این لشگر صادق خدا را باید از دشمنان ایران و معاندان انقلاب اسلامی جویا شویم آنانی که طلسم طاقت فرسای بسیج، لنگر لنج شان را نحیف و چرخ چابکی شان را در وادی وسیع تجاوز، ویران و واله کرده است.
شاخه سر و صنوبر بسیج، تاراج تیر تجاوز و تبر تخاصم شد تا جان ایران در امان باشد و نشان انقلاب همچمان در اهتزاز بماند.
نخل نجابت بسیجی دستخوش سودای نامردان گردید و برگ آن طعمه حریق آتش بازان عجنبی شد تا بار شیرین و رطب شکرین این مظلوم ایستاده، خماری باغ بلاد را ذایل و کوهسار با صفای امت، با نشاط و طراوت باقی بماند.
بسیج به نام نامی خدا و تقتدابه معنویت شهیدان، در مصاف ماندگار حق و باطل، علم استقامت بدست و حب خدایی در قلب، به بازماندگان خصم دون یورش برد و به قیمت جان، بیرق سبز، سفید و سرخ وطن را برفراز گردنه گران و سخت گذر ظفر نشانید تا ولایت پذیری و مرزداری خود را به رخ اهل عالم بکشاند.
طایر رنگینی که هر از چند گاهی در قالب کاروان پرستوهای چوبین پس از سپری شدن دوران غیبت جسمی، در حالیکه از دنیا و نام و نشان فقط تکه فلزی در انبان خود دارند بسوی مدفن معطر شهدای شاهد باز می گردند و گلاب شهادت را در کام فرسوده جامعه می چکانند تا از تطاول عارضه مزمن مردگی نجات یابد و جان را سپهر جان های ماندگار کند.
بسیجی کسی است که از دیروز و امروز خود گدشت تا فردای دیگر را با امید قرین باشد وجود خود را در معرض آتش دشمنان قرار داد تا مزرعه متنوع بشریت در حلقوم کثیف آدمخواران، تسلیم نیستی نشود و صداقت در سایه خباثت گم و پنهان نماند.
او، پاکزاده ای از تبار ابراهیم خلیل است که اسماعیل وار، بر برج فداکاری و نوعدوستی، شکوه فرودس برین را نظاره می کند و در اوج عرفان، با شبنم ارادت وضو می سازد و در قله رضا نماز عشق اقامه می کند.
بسیج از طایفه ایمان است که با قبیله اعتقاد متصل شده و در حریم یار، رسم وفاداری آموخت و در عرش اعلا به عشق بازی پرداخت و سوداگری پیشه خود ساخت تا لحظه تطهیر را به لقای حق هدیه کند.
بسیج عنوان مردانی است که در هولناکترین لخظات زندگی، بی اعتنا به نام و نشان، از مال و منال فاصله گرفت و سوار بر سمند امید از قله ترس گذشتند و سرای خطر را پشت سر نهاد و با مدد خون، پرچم آزادگی و آزاد اندیشی را بر مرتفع ترین قله افتخار به اهتزار در آورند.
بسیج جنگجویی خدامحور و مومنی متعبد است که آرامش ایلام، خرمی خرمشهر، آزادی آبادان، محبت مهران، دل انگیزی دزفول، شادی قصرشیرین، سرور سوسنگرد، بهار بستان، مهر موسیان و امنیت امروزی ایران عزیز، مدیون فداکاری دیروز او است.
بسیج نوری است که در هر دلی بتابد، دوستدار خدا می گردد و دلداده حسین (ع)، بر غیر خدا می تازد و دشمنان خدا را دشمن و دوستانش را هم دوست می دارد، تسلیم فرمان خالق هستی بخش دنیا است و بر مصائب صبر می کند و به رضای الهی راضی است.
میوه خوش طعم امنیت امروز، محصول زحمات بی مانند و کاشت و داشت دیروز بسیج و بسیجی است و بعد از خدای سبحان نیز خود او می تواند که تداوم تناول میوه انقلاب را برای ما تضمین کند.
بسیج نه فقط در دوران دفاع مقدس آبروی اسلام را خرید و حیثیت انقلاب را حفظ کرد بلکه امروز نیز در کمال صداقت و گمنامی، در عرصه های سیاسی، فرهنگی، علمی و عمرانی افتخار می آفریند و در عراق و سوریه هم با سودای جان، حافظ حریم با کرامت امامان و امامزادگان غریب و مظلوم است و در مقابل کثیف ترین و شقی ترین موجودات عالم ایستاده و با هدیه جان، از ناموس اسلام پاسداری می کند و در گوهر گمنامی و صداقت، همچنان مسیر منور و در باغ شهادت را باز نگهداشته و دانه های شهامت و مردانگی را در دل تاریخ و زیر خاک خدای پنهان می کند تا روزی جوانه دهد و خار چشم و استخوان گلوی کثیف اسلام ستیزان آل خبیث سعود و یهود عنود شود.
خدای شان نگهدار و روز و روزگارشان در سایه دادگر دوران، شاد و به کام باد.
هفته بسیج از ۳۰ آبان تا ۶ آذر نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.