کدخبر : 17926
دوشنبه 15 می 2023 - 8:01
فاقددیدگاه

استرداد ۵۵ هزار متر مربع از اراضی راکد ایلام

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان ایلام گفت: امسال با همکاری مسئولین استان و‌ کمیته موفق به باز پس گیری ۵۵ هزار مترمربع از زمین های راکد با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان شدیم.

مدیر عامل شهرک های صنعتی ایلام گفت: استان ایلام دارای ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی است که توانستیم در  سال گذشته ۲ ناحیه دیگر از جمله ناحیه صنعتی موسیان و شباب مصوب کرده تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی استان را به ۱۶ برسانیم.

موسی حاتمی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال نیز در نظر داریم علاوه بر راه اندازی  با این ۲ ناحیه جدید و همچنین توسعه دو ناحیه صنعتی دیگر، در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی استان گامی مهم برداریم.

مدیر عامل شهرک های صنعتی ایلام بیان کرد: سال گذشته با توجه به نبود زمین صنعتی مورد نیاز برای سرمایه گذاران در استان مشکلاتی وجود داشت، امسال با همکاری مسئولین استان و‌ کمیته موفق به باز پس گیری ۵۵ هزار مترمربع از زمین های راکد با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان شدیم.

وی ادامه داد: تامین زمین  صنعتی در استان دشوار است، در این رابطه از تمام دستگاه های متولی جهت حمایت از واحدهای صنعتی و مردم عزیز با اقدام به فروش و واگذاری زمین های راکد خود جهت اجرای طرح های سرمایه گذاری درخواست داریم  به توسعه استان کمک کنند.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین اقدامات انجام شده توسط این ارگان اشاره کرد و‌ گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام صنعتی که در سال های گذشته غیر فعال بوده از جمله تغییر کاربری اراضی شهرک صنعتی ایوان بعد از ۱۵ سال و واگذاری به واحد صنعتی، آغاز به کار عملیات ساخت و ساز پروژه ساختمان اداری شهرک های صنعتی ایلام بعد از ۱۱ سال و افتتاح آن تا پایان نیمه اول سال جاری، احیا تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ایلام با تخلیه مخازن و تعویض لوله های فرسوده بعد از ۱۱ سال راکد ماندن عملیات اجرایی از جمله این‌ موارد بوده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همچنین  لازم به ذکر است سال گذشته در راستای احیا واحد های راکد و نیمه فعال تعداد ۳۰ واحد صنعتی در کل استان  احیا شد که ۲۴ مورد از این تعداد در محوطه شهرک ها و نواحی صنعتی استان استقرار داشتند.

مدیر عامل شهرک های صنعتی با بیان اینکه استان ایلام  توانست در این رابطه (۳۰واحد احیا شده) در کل استان رتبه ششم کشوری و در محدوده ۲۴ واحد احیا شده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان رتبه دوم کشوری را کسب کند گفت: در زمینه جهاد تببین و امید آفرینی در جامعه اقدامات خوبی از قبیل برگزاری ۱۱ تور صنعتی از جمله تور بازدید هیات اقتصادی استان از نمایشگاه بین المللی همدان و بازدید از واحدهای تولیدی آن استان و همچنین برگزاری تورهای بازدید دانش آموزان و دانشجویان از شهرک ها و نواحی صنعتی استان، صورت گرفته است.

این مقام مسئول  به اقدامات انجام شده در سطح دیگر شهرستان های استان پرداخت و ادامه داد: رفع مشکلات شهرک صنعتی مهران با احداث خط انتقال آب جدید، آماده سازی ناحیه پایین دست پتروشیمی دهلران با ایجاد امکانات آب، برق و زمین مورد نیاز جهت حضور سرمایه گذار خارجی، رفع مشکلات زیر ساختی از قبیل جدول گزاری، آسفالت و گذربندی نواحی صنعتی شهرک شباب و  لومار و همچنین احیا شهرک صنعتی ایوان که  یکی از ۹ واحد صنعتی احیا شده برتر در کشور است.

حاتمی در پایان به تبدیل وضعیت پرسنل این شرکت اشاره کرد و گفت: سال گذشته شرکت شهرک های صنعتی با تبدیل وضعیت نیروهای جامعه ایثارگران خود جز اولین ارگان ها  در راستای ساماندهی پرسنل خود بوده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.