کدخبر : 17293
چهارشنبه 18 ژانویه 2023 - 14:03
فاقددیدگاه

تحقق ۷۰ درصدی تعهدات اشتغالزایی بنیاد برکت در ایلام

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام گفت: بنیاد برکت طی سال جاری در استان بیش از ۷۰ درصد تعهدات خود را در زمینه ایجاد اشتغال و افزایش تولید با ارائه تسهیلات قرض‌ الحسنه انجام داده است که تا پایان سال به صورت صد درصدی محقق خواهد شد.

محمد زارع مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان گفت: استان ایلام نیز به دلیل همسایگی با کشور عراق و فراهم بودن شرایط تردد آسان و امنیت پایدار می‌تواند میزبان گردشگران سلامت باشد و از این مزایا برای توسعه بهره‌مند شود.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌ها، درآمد حاصل از محل گردشگری می‌تواند با کمترین هزینه انجام و سود کلان بدست آورد همچنین گردشگری سلامت یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و کسب درآمد است و می‌تواند نقش قابل توجهی در توسعه استان ایلام داشته باشد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایام گفت: بنیاد برکت طی سال جاری در استان ایلام بیش از ۷۰ درصد تعهدات خود را در زمینه ایجاد اشتغال و افزایش تولید با ارائه تسهیلات قرض‌ الحسنه انجام داده و ۳۰ درصد مابقی هم در حال انجام است که تا پایان سال به صورت صدرصدی محقق خواهد شد.

زارع با بیان این که توسعه بخش گردشگری و صنایع دستی می‌تواند به جبران برخی عقب ماندگی‌های استان کمک کند بیان کرد: استان ایلام ظرفیت‌های بالقوه بسیار خوبی در زمینه گردشگری دارد که با بالفعل کردن آنها می‌توان در این زمینه توسعه خوبی ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: بیش از ۲۰ درصد تسهیلات بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، به حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان اختصاص پیدا کرده است.

در ادامه فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام به ظرفیت‌های گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: استان ایلام با توجه به داشتن قدمت و آثار باستانی دوره‌های مختلف، مکان‌های جذاب، دیدنی و صنایع دستی منحصر به فرد، دارای ظرفیت های بی‌نظیری برای توسعه گردشگری است.

وی افزود: استان ایلام به واسطه ویژگی‌های طبیعی و مکانی، تنوع جاذبه‌های گردشگری اقلیم چهار فصل، ارتفاعات سربه فلک کشیده، جنگل‌های متراکم دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در بخش گردشگری برای ایجاد اشتغالزایی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با اشاره به این که استان ایلام نیازمند توجه بیشتر و تخصیص تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است گفت: بنیاد برکت در زمینه ارائه تسهیلات به بخش صنایع دستی فعالیت‌های بسیار خوبی در استان انجام داده است.

شریفی با بیان این که در دنیای امروز گردشگری یکی از منابع درآمدی کشوها محسوب می شود گفت: در کنار صنعت گردشگری سلامت، صنایع دستی نیز می تواند در جذب توریست و مبادلات فرهنگی موثر باشد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.