کدخبر : 13794
جمعه 20 آگوست 2021 - 1:39
فاقددیدگاه

شلیک نهایی زنگنه به شقیقه ایلام!!!

ما مردم ایلام همیشه به وجود "بیژن زنگنه" به عنوان یک هم‌تبار در کابینه دولت های مختلف افتخار می کردیم. احساس ما این بود که زنگنه نماینده‌ی تمام مردم غرب کشور در دولت بوده و اگر روزی از مردمان این مناطق حقی ضایع گردد، امید داشتیم زنگنه استیفای حق‌مان کند!

پایگاه خبری جامک – مهدی کاکاخانی

اما همین وزیر محبوب ما، سال ها با سیاست بازی، حق جوانان ایلامی را نادیده گرفت. هر زمان مطالبه جدی مردم از وزارت نفت اوج می گرفت، با هوشمندی راه گریزی پیدا می کرد و همیشه برنده بازی او بود!

بیژن زنگنه نزدیک چهار دهه بر صنعت نفت کشور پادشاهی کرد و اینک در حالی قصد دارد با صندلی وزارت برای همیشه خداحافظی کند، چنان پشت سرخود را مین گذاری نموده که وزیر بعد از او برای هرگونه تغییر در برنامه ها و راهبردهای این وزارتخانه، متحمل هزینه های اجتماعی و خسارت های فراوان می شود!

بیژن زنگنه به حق ماموریت بزرگ خود را به سرانجام رسانید. او در پاسخ به مطالبه‌گری مردم و مسئولین نسخه مرگ نفت وگاز ایلام را پیچید. در یک کلام زنگنه تیر خلاص شلیک کرد و سر مردم ایلام را از پشت برید!

حال آیا نقد ما تنها متوجه وزیر نفت بوده یا بایستی یقه خودی ها را هم گرفت؟! به راستی وقتی ارکان استان از مطالبات مهم غافل شده و به اموری مشغولند که هیچ سودی برای مردم ندارد، باز گناه زنگنه است؟ به عنوان مثال؛ آیا لازم بود شش ماه از سال تمام انرژی استان معطوف به تایید و تکذیب انتخابات شورای اسلامی شهر ایلام شود؟ صرف این همه انرژی برای چه بود؟ آیا بعد از این همه فراز و فرود؛ الان مردم ایلام رستگار شده‌اند؟! اینکه مطالبات ما به حذف شهردار منطقه فلان و یا تغییر وتحول چند پست دون پایه درون شهرداری تنزل پیدا کرده باز گناه بیژن زنگنه است؟!

آیا الان کسی هست از سرنوشت طرح توسعه پالایشگاه گاز ایلام به مردم گزارش دهد؟! مگر قرار نبود سال گذشته این طرح کلنگ زنی شود؛ پس چه شد؟! آیا مردم ما می دانند با این میزان خوراک دریافتی پتروشیمی از پالایشگاه گاز که تنها ۴۰ درصد ظرفیت آن را پوشش می دهد، آینده هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری در هواست؟!

به راستی آن کسانی که برای ایجاد پارک پتروشیمی به ناحق آبروی یکی از نمایندگان مردم ایلام در مجلس را بردند و کاری کردند که سرمایه گذاران برای همیشه قید ایلام را بزنند الان کجا هستند؟ سهم اینان در خروج سرمایه و شیفت آن به استان همجوار چقدر است؟! آیا باز مقصر بیژن زنگنه بود؟!

نقش ما به عنوان رسانه در به وجود آمدن این شرایط چقدر است؟! تاثیر سخنرانی های احساسی، راه اندازی پویش های مجازی با موضوع محاکمه زنگنه و عدم نظارت بر تولید محتواهای احساسی که باعث انسجام نمایندگان کرمانشاه و فعالان اجتماعی و سیاسی آن استان شد، چه میزان است؟! آیا یادمان رفته وقتی ” قاسم سلیمانی دشتکی” در آیین بهره‌برداری از پتروشیمی ایلام با یک رفتار عوامانه، بیژن زنگنه را مقابل رئیس جمهور ضایع کرد، چقدر برای او هورا کشیدیم و هلهله سر دادیم؟! ما بایستی همان روز فاتحه مدیریت بر نفت و گاز استان را می خواندیم و چه زیرکانه بیژن زنگنه تقاص آن را از مردم بیگناه ایلام گرفت؟!

حال با توجه به شرایط پیش آمده آیا بایستی دست روی دست بگذاریم و مویه کنیم یا بایستی تمام توان استان برای احقاق حق مردم به کار گیریم؟ بدون تردید تکرار مطالبه تشکیل “دفتر نفت و گاز استان ایلام” تعرض به حقوق کرمانشاه نبوده و نیست.

مردم ایلام در کمال احترام و با شیوه مدنی تنها خواستار احداث دفتر نفت وگاز در جغرافیای ایلام هستند. آیا این خواسته منطقی و کارشناسی شایسته اینچنین برخورد سخت و محکم از سوی وزیر نفت بود؟!

کلام آخر؛ مردم ایلام در ابتدا تقاضای آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه پالایشگاه گاز که مصوبه وزارت نفت دارد را دارند.
دوم اینکه؛ ضروریست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تعامل و وحدت در همین ابتدا وزیر جدید نفت را با استدلال کارشناسی و بدون هرگونه حاشیه سازی برای از سرگیری سرمایه‌گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان ایلام متقاعد کنند. سوم اینکه؛ از وزیر جدید نفت انتظار داریم به خواسته دیرین مردم ایلام توجه نموده و شعار اجرای عدالت دولت سیزدهم با تشکیل “دفتر نفت و گاز استان ایلام” به مرحله عمل برسانند. امید که اینچنین باد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.