کدخبر : 13772
دوشنبه 16 آگوست 2021 - 22:41
فاقددیدگاه
هجوم مسافران به شمال کشور؛

میدان داری کرونا و لجبازی مردم باخود!

اواخر سال 1398 که خبر شناسایی اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور رسانه‌ای شد، کمتر کسی فکر می کرد روزی برسد که در کمال آرامش، روزانه مرگ 600 هم وطن و ابتلای بیش از 40 هزار نفر اعلام شود و وجدان کسی هم درد نگیرد!

پایگاه خبری جامک – مهدی کاکاخانی

در آستانه دومین سال از حضور این موجود ناشناخته، در حالی هر روز آمار فوتی ها و متبلایان رکورد می‌زند و رنگ شهرها از قرمز به سیاهی تغییر می یابد، بعضی هاهمچنان می گویند کرونا دروغ است! خیلی‌ها هنوز حسرت ایام نوروز ۱۳۹۹ که در خانه ماندن را می‌خورند! مردم به طرز عجیبی رعایت دستورالعمل ها را رها کرده و دیگر کسی به هشدارها توجه نمی کند. ملت در هر فرصتی که به دست آورند برای رسیدن به سواحل شمال صف می بندند. اخبار مرگ روزانه افراد عادی شده و بیماران کرونایی نه تنها قرنطیه نیستند بلکه مانند بمب ویروس، در درون شهر و میان مردم گردش دارند و شخصا امور خود را انجام می دهند.

به نظر می رسد مردم نسبت به خود، نسبت به مسئولین و حتی نسبت به ویروس کرونا لجباز شده اند. حتی مرگ عزیزانشان را می‌بینند اما عبرتی در کار نیست و با سرعت زیاد در جهت مخالف حرکت می کنند. می‌توان گفت خیلی از مردم به معنای واقعی بیخیال زندگی شده‌ و عملا خود را در معرض دریافت ویروس کرونا قرار داده‌اند!

معلوم نیست چرا اینچنین شده‌ایم؟! چرا کسی به دلسوزی و هشدار کادر درمان توجه نمی کند؟! مسئول این همه بی اعتمادی مردم کیست؟! به راستی آیا اگر نهاد یا مرکزی به دنبال تعیین نقش همه افراد در به وجود آمدن وضعیت فعلی باشد؛ سهم وزیر بهداشت به عنوان عالی ترین مقام وزارتخانه و رئیس ستاد مبارزه با کرونا چقدر است؟! هر مصاحبه، گفتگو، وعده و اخبار نمکی در طی این دوسال، چقدر بر میزان لج بازی مردم افزوده است؟!

بدون تعارف مسئول جان تمام انسان های بیگناه و شرایط به وجود آمده برای مردم، شخص وزیر بهداشت و معاونین تصمیم گیر و تصمیم ساز او هستند. وزیری که هر روز با سخنانش بر زخم مردم نمک پاشید. فردی که برای ماندن در دولت آینده، چشم در چشم مردم تملق گویی و چاپلوسی کرد. بنابراین او شایسته برخورد جدی و پیگیرد قانونی است.

اما رهایی از وضعیت سیاه کرونایی و رساندن کشور به مرحله پایایی، اولین محّک جدی دولت سیزدهم است. امید داریم این گام ارزشمند، هرچه سریع تر محکم، قدرتمند و با صلابت برداشته شود.

دولت جدید بایستی بدون وقت کشی از همه ظرفیت ها برای اعتماد سازی و همراه کردن مردم در راستای اجرای برنامه های پیشگیرانه اقدام کند. باید طرح واکسیناسیون با قدرت تمام سرعت گیرد. وزارتخانه ویران شده بهداشت و درمان توسط نمکی و عواملش نیازمند بازسازی بنیادی بوده و لازم است دست تمام کاسبان کرونا که با حیله‌گری و دروغ پردازی، برای جیب مردم کیسه دوخته اند، کوتاه شود. امید که اینچنین باد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.